خبرگزاری کار ایران

۴ نکته مهم که هنگام خرید خودرو باید به آن دقت کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۲۱۵

در این مطلب نکاتی را به شما خواهیم گفت که باعث می‌شود میلیون‌ها تومان از پول خود را صرف وسیله‌ای نکنید که بعد‌ها حسرت آن را بخورید.

به گزارش ایلنا، خودرو شبیه به خرید اسباب بازی نیست. بسیاری از خریداران خودرو به نمایندگی‌های فروش می‌روند و دوست دارند تا برای مثلا بزرگ‌ترین شاسی بلند یک برند را خریداری کنند، بدون توجه به مشخصات فنی؛ فقط به این دلیل که بسیار بزرگ است. این افراد هیچ توجهی به این امر نمی‌کنند که آیا این خودرو مناسب نیاز آن‌ها است یا خیر.

نکات زیر دید بهتری برای خرید خودرو به خریداران می‌دهد:

۱- خودرویی با سایز مناسب انتخاب کنید

هنگام خرید خودرو نباید رفتاری کودکانه داشته باشید. برای مثال یک خانواده که دارای دو فرزند هستند، نمی‌توانند یک خودرو کوپه برای خود انتخاب کنند به این دلیل که دو فزرند به معنای نیاز به فضای بیشتر برای سرنشینان و همچنین فضای بار است. اما ممکن است فروشنده شما را قانع کند که خرید یک خودرو کوپه موردی ندارد. در این مواقع اصلا نباید به فروشنده‌ها توجه کرد.

همچنین انتخاب خودرو بسیار بزرگ هم می‌تواند دردسر‌های خودش را داشته باشد. اگر یک خانواده پر جمعیت باشید، خرید یک SUV فول سایز اصلا فکر بدی نیست، اما برخی علاقه بسیار زیادی به خودرو‌های بزرگ دارند و از سواری آن‌ها لذت می‌برند. البته این امر بد نیست، اما باید در نظر گرفت که خودرو بزرگ به معنای فضای بیشتر برای پارک کردن در خیابان و پارکینگ است و همچنین به دلیل وزن بیشتر و موتور‌های پر حجم نسبت به خودرو‌های سدان، مصرف سوخت آن‌ها هم بیشتر است. پس باید به این نکات دقت شود.

۲- حتما نباید خودرو لوکس سوار شوید

خودرو‌های لوکس عالی هستند. آن‌ها دارای به روز‌ترین امکانات و تکنولوژی‌ها، اتاق زیبا و ظاهری دلنشین هستند و در صورت داشتن توان مالی گزینه‌های بسیار خوبی هستند. اما هستند کسانی که تمامی حساب بانکی خودرو را برای خرید یک خودرو لوکس خالی می‌کنند، تنها به دلیل این که یک خودرو لوکس سوار شوند در حالی که یک خودرو غیر لوکس مناسب هم می‌تواند نیازشان را بر طرف کند.

۳- در صورت امکان خودرو لیزینگ نخرید

حتی کسانی که طرفدار لیزینگ هستند هم خودشان به سختی دست به خرید خودرو لیزینگی می‌زنند. خرید خودرو به چندین دلیل بهتر است. یکی از این دلایل این است که شما بدون هیچ قید و شرطی صاحب یک خودرو می‌شوید، یعنی یک دارایی بالفعل. هنگام لیزینگ، پیش پرداخت و قسط ماهیانه آن می‌تواند برای شما سخت‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید. هنگامی که خودرو را می‌خرید می‌توانید تا هرگاه که بخواهید آن را نگه دارید و به هر موقع اراده کردید آن را بفروشید. در نتیجه تا جایی که امکان دارد خودرو لیزینگی خریداری نکنید.

۴- به هیچ عنوان تحت فشار روانی فروشنده، خودرو انتخاب نکنید

واقعیت این جا است که فروشنده تنها به فروش محصول خود فکر می‌کند و دوست دارد که شما از او خودرو خود را خریداری کنید تا از جای دیگر.

او می‌تواند گزینه‌های زیادی را در مقابل شما قرار دهد و با تعریف و تمجید از آن‌ها ذهن شما را به سویی ببرد که خودش می‌خواهد. اما با دانستن این مساله، شما می‌توانید با آمادگی قبلی وارد مذاکره شوید و تحت تاثیر قرار نگیرید.

به یاد داشته باشید که شما قرار است میلیون‌ها تومن هزینه برای یک وسیله بدهید، پس بهتر است آن را با سلیقه خودتان انتخاب کنید تا سلیقه یک فروشنده.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز