خبرگزاری کار ایران

کارت‌های بانکی سلامت شما را به خطر می‌اندازد؟/ بمب‌های میکروبی که در کارت خوان‌ها جاخوش کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۶۲۵

بر اساس نظر متخصصان کارت‌های بانکی، صفحه کلید‌های دستگاه‌های کارت خوان و عابر بانک‌ها منبع چند هزار باکتری و میکروب هستند.

به گزارش ایلنا، محققان در تحقیقات خود دریافتند که کارت‌های اعتباری،  عابر بانک‌ها و صفحه کلیدهای دستگاه های پوز و خودپرداز بانک‌ها  منبع انواع اقسام و میکروب‌ها و باکتری ها هستند که می توانند سلامت افراد را به خطر می‌اندازند.

بسیاری از افراد وقتی به مراکز خرید و فروشگاه مراجعه می کنند کارت بانکی خود را به صندوقدار یا فروشنده تحویل می دهند تا برایشان کارت بکشید و همین کار موجب انتقال میکروب ها و بیماری می شود و سلامت افراد به خطر می افتد.کارت‌های بانکی سلامت شما را به خطر می‌اندازند/ مراقب عوارض هولناک دستگاه‌های پوز و عابر بانک‌ها باشید

خطر انتقال میکروب از راه دستگاه های پوز و عابر بانک ها

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه تگزاس صفحه کلید دستگاه های پوز در رستوران‌ها و فروشگاه ها به دلیل آن که افراد بسیاری از آنها استفاده می کنند سرشار از آلودگی و میکروب هستند و خطر انتقال بیماری را به دنبال دارند به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که در هنگام استفاده از دستگاه‌های پوز عابر بانک‌ها ترجیحاً از دستکش یا خودکار برای فشار دادن کلیدها استفاده کرد.

آمیش آدالجا، یک پزشک و محقق ارشد در مرکز بهداشت هاپکینز بر اساس  تحقیق وسیعی در ایالت متحده دریافته است که بسیاری از باکتری‌های خطرناک به کارت‌های اعتباری چسبیده بودند و حتی گونه های خاصی از باکتری روی این کارت‌های اعتباری شناسایی شدند.

بیش از ۳۰ هزار نوع باکتری در کارت های اعتباری

محققان بیش از ۳۰ هزار نوع باکتری در کارت های اعتباری و عابر بانک‌ها شناسایی کردند همچنین دیوید وستنبرگ استاد زیست شناسی دانشگاه میسوری آمریکا در تحقیقات خود نشان داد که بسیاری از باکتری ها از طریق پول و سکه به پوست انسان منتقل می شود البته بسیاری از این باکتری‌ها به دلیل آنکه منبع تغذیه غذایی بر روی پوست وجود ندارد از بین می رود اما با این حال باید هنگام مصرف مواد غذایی باید دست ها را شست.

متخصصان توصیه می کنند که کارت های اعتباری خود را با دستمال های میکروفایبر یا ضد باکتری و ضد عفونی کننده های بر پایه الکل ضد عفونی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز