خبرگزاری کار ایران

عناوین اقدامات عادی و برجسته اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۳۰۹

فرزاد یوسفی مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار گزارشی از عناوین اقدامات عادی و برجسته اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا، متن این گزارش به این شرح است:

باسمه تعالی

عناوین اقدامات عادی و برجسته اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی

-     اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی یکی از ادارات مهم و حساس حوزه معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی بوده که ارتباط مستقیمی با شرکای اجتماعی خود دارد ومیتوان گفت: این اداره کل پل ارتباطی بین تشکل های کارگری وکارفرمایی با وزارت متبوع و سایر نهادهای دولتی وغیردولتی میباشد.

•    از ابتدای اجرای قانون فعلی کار در سال ۱۳۶۹ تاکنون ، مبتنی بر نوع سیاستگذاری دولت های وقت درخصوص سازمان های کارگری و کارفرمایی ، روند توسعه تشکل ها ، فراز و نشیب هایی داشته است.اما از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، اهتمام ویژه ای به توسعه کمی و کیفی تشکل هایکارگری وکارفرمایی شدهاست.

گزارش آماری

-    مطابق آمار موجود از سال ۱۳۸۴ ، تعداد کل تشکل های کارگری و کارفرمایی ۳۵۵۷ تشکل بوده است . این آمار در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۷۹۴۸ تشکل رسیده بود . در حال حاضر( دراول بهمن ماه ۱۳۹۷ ) به ۱۳۱۴۸ تشکل رسیده است که رشد ۶۵ درصدی نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید را نشان می دهد .

جدول فوق را در اینجا بیاورید

- تاسیس ۵ تشکل های عالی کشوری ( ملی )

- کانون عالی هماهنگی شوراهای  اسلامی سراسر کشور  

- کانون عالی کارگران بازنشسته کشور

- کانون عالی  انجمن های صنفی کارگران ایران

- کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران

- مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران

الف- اقدامات عادی:

۱-    راهنمایی و ارشاد متقاضیان تشکیل تشکل ها در تاسیس و تجدید انتخابات صحیح و به موقع تشکل موردتقاضا مبتنی بر مقررات موجود.

۲-    برگزاری جلسات و نشست های دو یا سه جانبه با تشکل های کارگری و کارفرمایی به منظور بسترسازی برای جلب مشارکت آنها در انجام امور و پذیرش تصدی گری های قابل واگذاری.

۳-    اعتمادسازی و مشروعیتزایی نسبت به انتخاب نمایندگان قانونی و واقعی کارگران و کارفرمایان در تشکل های ذی ربط و به تبع آن در کلیه مراجع و مجامع داخلی و بین المللی از طریق معرفی و اعزام کارشناس به مجامع عمومی تشکل ها و اعمال نظارت دقیق بر رعایت مقررات مربوط در مقاطع پیش ازبرگزاری مجمع عمومی ، حین برگزاری  و پس از برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده آنها.

۴-    بررسی و تطبیق مدارک و مستندات تسلیمی تشکل ها با موازین قانونی موجود و ثبت و صدور مجوز ها و  مدارک شناسایی لازم جهت فعالیت قانونمند تشکل ها.

۵-    

ب- اقدامات برجسته :

۱-    برنامه ریزی و اجرای استراتژِی سازمانی ذی ربط با همکاری واحدهای اجرایی درزمینه :

- افزایش و توسعه کمی تعداد تشکل ها برمبنای نرخ رشد ده درصدی اتخاذ شده در شاخص سطح دستگاهی مربوط و تحقق سالانه بیش از نرخ رشد مورد اشاره.

- آموزش و توانمندسازی مسوولان و مدیران تشکل ها برای آشنایی آنها با ماموریت های سازمانی ذی ربط با ارائه محورهای آموزشی مرتبط.

- بایگانی الکترونیک پرونده های تشکل های کارگری و کارفرمایی .

- نشست کفتگوی اجتماعی سه جانبه در جهت تقویت فرهنگ گفتگوی اجتماعی .

- شیوه نامه تاسیس ، تشکیل ، نظارت و ثبت تشکل های کارگری و کارفرمایی .

- احصاء و ترجمه واژه ها و اصطلاحات تخصصی سازمان های کارگری و کارفرمایی .

- بررسی ، تهیه و تدوین اساسنامه نمونهکانون های کارگران بازنشسته در سطوح شهرستان ، استان و عالی .

-تفویض امور به استان های کشور ( به منظور تسریع در ارایه خدمات به شهروندان )

-  بروز رسانی اساسنامه تشکل های صنفی ، چاپ و انتشار بروشورهای راهنما ، تدوین و استاندارد سازی واژه های مرتبط با تشکل های کارگری وکارفرمایی

- تدوین نرم افزارهای تخصصی سازمان های کارگری و کارفرمایی

- طراحی و راه اندازی وب سایت تخصصی ادارات کل ستادی و اجرایی

- استاندار نمودن مفاهیم تشکل های کارگری و کارفرمایی در سطح ملی

- برگزاری همایش ها و کارگاه های آ موزشی تخصصی در سطح کشور

عناوین اقدامات عادی و برجسته اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز