خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

متوقف کردن تاکسی‌های اینترنتی فایده‌ای ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۷۶

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه استارت‌آپ‌ها خدمات ارزنده‌ای را به مسافران و جامعه ارائه می‌ کنند، یادآور شد که دسترسی راحت، صرفه جویی در وقت و از همه مهمتر کاهش هزینه از مزایای استفاده از حمل ونقل و تاکسی های اینترنتی است.

«مسعود رضایی» با تاکید بر اینکه مردم از عملکرد استارت‌آپ‌ها رضایت دارند و فعالیت آنها نباید متوقف شود، گفت فعالیت تاکسی‌ های اینترنتی باید گسترش یابد و به هیچ وجه نباید مانع فعالیت آنها شد و در مسیر فعالیت آنها سنگ اندازی کرد. اشاره رضایی به مشکلات پیش روی استارت‌آپ‌ هایی مانند اسنپ و تپسی‌ است که اغلب در زمان شروع به کار در استان‌ ها و شهرستان‌ ها با مخالفت قشر سنتی مواجه می‌ شوند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است توقف فعالیت تاکسی‌های اینترنتی کارساز نیست و به ضرر جامعه است. او به خانه ملت می‌ گوید باید به سمت توسعه استارت‌آپ‌ها شهری حرکت کرد البته او تاکید می‌ کند که این فعالیت باید تحت نظارت دقیق باشد و صلاحیت رانندگان بررسی شود.

رضایی تاکید دارد که شهرداری می‌ تواند از از پتانسیل استارت‌آپ‌ها برای بهبود وضعیت فعالیت تاکسی‌ های تاکسیرانی بهره ببرد:

«شهرداری می‌تواند با همکاری و تعامل با استارت‌آپ‌ها معضل بزرگی مانند ترافیک را حل کند. استارتاپ ها خدمات ارزنده ای را به مسافران و جامعه ارائه می کنند، دسترسی راحت، صرفه جویی در وقت و از همه مهمتر کاهش هزینه از مزایای استفاده از حمل ونقل و تاکسی های اینترنتی است»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم بهره گیری از ایده های خلاق و تکنولوژی های نوین در حوزه حمل ونقل عمومی برای کاهش ترافیک تاکید کرد و گفت: «در حال حاضر ترافیک مهمترین مشکل کلان شهرهای کشور به ویژه تهران است که می‌طلبد از تکنولوژی‌‌های نوین و پیشرفته برای رفع آن بهره برد.

پیش از این هم دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به دادستان‌های مراکز استان‌ها اعلام کرد که صرفاً نظارت بر کار تاکسی‌های اینترنتی بر عهده شهرداری‌ها است و تا زمانی که دستورالعمل نظارت شهرداری‌ها بر فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی به شکل مشترک از سوی وزارت صنعت و وزارت کشور آماده نشود، «از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید».

همچنین معاون امور حقوقی کشور در ابلاغیه‌‌ای به قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها دستور داد تا دفاتر پلمپ شده شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل هوشمند که دارای پروانه کسب هستند را رفع توقف کند.

در یک سال اخیر چندین بار شرکت‌های اسنپ و تپ‌سی همزمان با گسترش فعالیت خود در کشور، با شکایت شهرداری‌ها و به دستور دادستانی‌ها پلمب می‌شدند. علت اصلی این مسئله، ادعای شهرداری به عنوان نهاد متولی برای دادن مجوز به تاکسی‌های اینترنتی است در حالی که این شرکت‌ها می‌گویند مجوز خود را از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز