خبرگزاری کار ایران

افزایش 500 درصدی اوردوز زنان در‌آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۵۷۵

نتایج یک بررسی جدید نشان داده، اوردوز زنان آمریکایی بر اثر مصرف مواد مخدر با بیش از 500 درصد رشد مواجه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان داده، اوردوز زنان آمریکایی بر اثر مصرف مواد مخدر با بیش از 500 درصد رشد مواجه بوده است.
 
این بررسی آماری که از سال 2000 صورت گرفته، بیانگر مرگ و میر عجیب زنان در اثر سوء مصرف مواد مخدر است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد، نرخ اوردوز زنان 30 تا 65 سال از سال 1999 تاکنون با بیش از 260 درصد افزایش رو به رو بوده است.
 
سی‌دی‌سی تأکید می‌کند، نرخ مرگ و میر میان زنان میانسال 55 تا 64 سال نیز با بیش از 500 درصد رشد داشته است.
 
کارشناسان می‌گویند: یافته‌ها نشان می‌دهد که برنامه‌های پیشگیری نیاز به توجه بیشتری دارند؛ زنان به میزان قابل توجهی بیش از مردان در معرض خطر مصرف مواد مخدر و اوردوز در اثر آن هستند.
 
به گفته پژوهشگران، تغییرات فیزیولوژیکی، ورود به دوره میانسالی  و پیری، ازدواج فرزندان و تنها شدن آنها همگی از عوامل سوء مصرف مواد مخدر است.
 
این پژوهش همچنین بیانگر آن است که مردان، به ویژه مردان سفید پوست، به شدت تحت تأثیر اعتیاد و اپیدمی سوء مصرف قرار گرفته‌اند.
 
تجزیه و تحلیل جدیدی از ارقام CDC که امروز در گزارش هفتگی بیماری و مرگ و میر منتشر شده (MMWR) نشان می‌دهد که مصرف مواد مخدر یک بحران پیچیده است که در حال تحول و تغییر جامعه آمریکاست.
 
در سال 2017، 18هزار و 110 زن در سن 30 تا 64 سال در اثر اوردوز خود را از دست دادند که این رقم بیش از چهار برابر نرخ سال 1999 است.
 
نموداری که توسط مرکز کنترل و  پیشگیری از امراض آمریکا در ارتباط با رشد اوردوز زنان این کشور منتشر شده را در زیر مشاهده می‌کنید:

افزایش 500 درصدی اوردوز زنان در‌آمریکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز