خبرگزاری کار ایران

کشف فسیل 30 هزار ساله بچه اسب در سیبری

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۱۱۸

دانشمندان در رویدادی نادر موفق به کشف یک فسیل 30 هزار ساله از بچه اسبی شده اند که در زیر لایه های یخ ضخیم موجود در سیبری مدفون شده بود.

به گزارش ایلنا، دانشمندان در رویدادی نادر موفق به کشف یک فسیل 30 هزار ساله از بچه اسبی شده اند که در زیر لایه های یخ ضخیم موجود در سیبری مدفون شده بود. آنچه که دانشمندان را از این کشف به هیجان آورده سالم بودن این فسیل است که مطالعه و بررسی بر روی ویژگی های فسیل مذکور را تسهیل می کند.
 
بچه اسب یادشده تنها دو ماه سن داشته و فسیلی که از آن به دست آمده تابدان حد سالم است که حتی موهای موجود بر روی آن دست نخورده باقی مانده است.
 
علاوه بر این سم ها و جمجمه اسب مذکور نیز بدون کمترین تغییری در 30 هزار سال گذشته حفظ شده است. اسب یادشده از نژاد Lenskaya است که بین 30 تا 40 هزار سال قبل بر روی کره زمین زندگی می کردند. قد این بچه اسب در زمان مرگ 98 ساتیمتر بوده است.
 
دانشمندان نمونه های مو و مایعات بیولوژیک بدن اسب یادشده را برای آزمایش های بیشتر جدا کرده اند تا در این زمینه تحقیق و بررسی کنند. همچنین تلاش هایی برای پی بردن به رژیم غذایی این اسب در جریان است. محققان معتقدند سقوط ناگهانی از ارتفاع عامل مرگ این اسب در 30 هزار سال قبل بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز