خبرگزاری کار ایران

توسط دانشمندان صورت گرفت؛

کشف بزرگراه بین قاره‌ای عبور و مرور دایناسورها در آلاسکا

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۷۹۲

با کشف استخوان ها و اسکلت های دایناسورهای ماقبل تاریخ تنها می توان به اطلاعات محدودی در مورد نحوه زندگی و ویژگی‌های این حیوانات پی برد.

به گزارش ایلنا، با کشف استخوان‌ها و اسکلت‌های دایناسورهای ماقبل تاریخ تنها می‌توان به اطلاعات محدودی در مورد نحوه زندگی و ویژگی‌های این حیوانات پی برد.
 
اما کشف ردپا و بقایای استخوان‌ها و فسیل‌ها دو نوع دایناسور به نام‌های هادروساور و ترییزونوزار در منطقه آلاسکا در کنار هم گمانه زنی‌ها در مورد اینکه منطقه مذکور در واقع بزرگراهی دائمی برای عبور دایناسورهایی بوده که از آسیا به آمریکای شمالی سفر می‌کردند را افزایش داده است.
 
هادروساورها در واقع گاوهای عصر حکومت دایناسورها بوده‌اند و ظاهر ترییزونوزارهای کوچک‌تر شبیه به اردک بود و هر دو گروه به دور منابع آبی جمع شده و از آنها استفاده می‌کردند. هادروساورها چندین تن هم وزن داشتند.

تا به حال چندین بار فسیل‌های این دو نوع دایناسور پیدا شده است و همین امر گمانه زنی در مورد اینکه آنها در مسیرهای مشخصی به طور مرتب رفت و آمد داشته‌اند را تقویت کرده است. محل کشف فسیل‌های یادشده هم در آسیا و شمال آمریکا و به خصوص در کشور مغولستان بوده است. البته این اولین بار است که فسیل این دو نوع دایناسور در کنار هم و در یک لایه سنگی یکسان یافت می‌شود.

یافته شدن فسیل دایناسورهای هادروساور در پارک ملی دنالی در آلاسکا به یک امر متداول مبدل شده و کشف این فسیل جدید در کنار فسیل ترییزونوزار باعث شده دانشمندان به تکرار این کشف در سال های آینده امیدوار شوند. محققان امیدوارند با کشف فسیل‌های بیشتری از این دست در آینده بتوانند مسیر دقیق رفت و آمد بین قاره‌ای دایناسورهای مذکور را شناسایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز