خبرگزاری کار ایران

یک محقق طب اسلامی اعلام کرد:

روغن‌های صنعتی؛ عامل ایجاد یبوست/استفاده از کره گاو و گیاهان دارویی برای رفع این مشکل

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۳۲

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از روغن‌های صنعتی جامد و مایع عامل چسبندگی روده و ایجاد یبوست هستند.

به گزارش ایلنا، محمدامین افرا  با اشاره به اینکه یبوست ام‌الامراض و منشا بسیاری از بیماری‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: افرادی که از یبوست رنج می‌برند باید تغذیه خود را اصلاح کنند.
 
وی با اشاره به اینکه توجه نداشتن به آداب غذایی یکی از علت‌های ایجاد یبوست در افراد است، بیان کرد: با عجله غذا خوردن و خوب نجویدن غذا موجب ایجاد یبوست می‌شود، زیرا بزاق دهان به همراه غذا به خوبی ترشح نمی‌شود و معده مجبور است اسید بیش از حد ترشح کند که اسید بیش از حد نیز موجب فاسد شدن غذا می‌شود.
 
افرا افزود: افراد برای بلعیده شدن غذا به همراه آن آب، دوغ، نوشابه و دلستر استفاده می‌کنند که مصرف این آشامیدنی‌ها، عامل ایجاد یبوست می‌شود.
 
وی گفت: نباید به همراه غذا ترشی و ماست مصرف کرده و بهتر است غذا ساده میل شود، همچنین استفاده از سبزی به همراه غذا به دلیل فیبر بالای آن و با رعایت کردن آداب و به درستی بلعیده شدن آن مانعی ندارد.
 
این محقق طب اسلامی با اشاره به اینکه نوشیدن آب یخ عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله یبوست است، بیان کرد: بهتر است در طول روز از دم‌نوش‌های گشنیز یا پونه به همراه چای مکی(چای سرخ)، پنیرک و ختمی استفاده کرد، همچنین جوشانده خاکشیر نیز برای درمان ییوست مناسب است.
 
وی با اشاره به اینکه روغن‌های صنعتی جامد و مایع عامل چسبندگی روده و ایجاد یبوست هستند، تصریح کرد: بهتر است از کره گاو در غذاها و میان‌وعده‌ها استفاده شود.
 
افرا عدم تحرک را از دیگر عوامل یبوست در افراد عنوان کرد و گفت: نداشتن تحرک ورزشی موجب خشک شدن اندام‌های روده و بدن افراد می‌شود پس ورزش کردن در رفع یبوست موثر است.
 
وی با بیان اینکه عمل تنقیه می‌تواند در رفع یبوست موثر باشد، خاطرنشان کرد: فردی که از یبوست رنج می‌برد می‌تواند از کیت مخصوص تنقیه با استفاده از آب یا جوشانده یکی از گیاهان از جمله گل محمدی، گیاه فلوس، سنای مکی به همراه گل محمدی و آویشن شیرازی و یا روغن‌های طبیعی با فشار وارد روده کرده که این کار موجب می‌شود عمل دفع در کمتر از چند ثانیه صورت گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز