خبرگزاری کار ایران

پزوهشگران آلمانی دریافتند؛

ویتامینی که مانع پیشرفت پارکینسون می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۰۵۹

ابتلا به پارکینسون مشکلات فراوانی برای بیمار به دنبال دارد، اما مصرف برخی مواد غذایی مانع از پیشرفت بیماری می‌شود.

به گزارش ایلنا،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ویتامین B۳ می‌تواند مانع از بین رفتن سلول‌های عصبی در مغز شود که  بر اثر ابتلا به بیماری پارکینسون و پیشرفت آن رخ می‌دهد مصرف این ویتامین همچنین می‌تواند سبب بازسازی علمکرد سلول‌های عصبی تخریب شده  بر اثر بیماری پارکینسون شود.

کارشناسان آلمانی دانشگاه توبینگن ویتامین B۳ را نقطه عطفی در درمان بیماری پارکینسون دانسته‌اند و امیدوار هستند از این کشف برای کمک به بیماران  استفاده کنند.

پارکینسون نوعی بیماری عصبی پیش رونده است که سبب نابودی سلول‌های مغزی مربوط به کنترل حرکت اعضای بدن  می‌شود و به این ترتیب فرد دچار اختلال در حرکت  خواهد شد.

تنها در کشور انگلستان بیش از ۱۴۰ هزار نفر و در آمریکا بیش از یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند که راهکار قطعی برای درمان ندارد.

کارشناسان برای بررسی درخصوص اثربخشی ویتامین B۳ بر بهبود بیماران مبتلا به پارکینسون مقداری سلول پوستی از مبتلایان به پارکینسون دریافت و آن‌ها را به سلول‌های عصبی برای آزمایش تبدیل کردند.

سلول‌ها حاوی ژنی به نام (GBA) بود که ژنی خطرناک و اثرگذار در ابتلای افراد به این بیماری است و سبب سفتی ماهیچه ها، کندی حرکت، لرزش اندام‌ها و سایر عارضه‌های جانبی می‌شود.

کارشناسان پیش بینی کرده بودند که میتوکندری (هسته ایجاد انرژی درسلول ها) در این سلول‌های عصبی به خوبی عمل نمی‌کند.

در بخش دوم کارشناسان ترکیبی از ویتامین B۳ را به هسته سلولی افزودند و متوجه شدند فعالیت میتوکندری سلول‌های عصبی افزایش یافته است که درنتیجه سبب کاهش اثرات  پارکینسون در بیماران  می‌شود.

اکنون  آزمایش بالینی در آمریکا درحال انجام است و درآن اثر درمانی با نیاسین در افراد مبتلا به پارکینسون مورد پژوهش قرار گرفته است که نتیجه آن  اواخر سال ۲۰۱۹ مشخص می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف ویتامین B۳ سبب حفظ و سلامت سلول‌های مغزی و کمک به کارکرد درست آن‌ها می‌شود.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B۳ یا همان نیاسین اثر‌های درمانی منحصر به فردی در درمان این عارضه داشته است و کارشناسان توصیه می‌کنند افراد مبتلا ، به میزان مجاز از مواد خوراکی حاوی این ویتامین را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

نیاسین در خوراکی‌هایی چون جگر گوسفندی، بادام زمینی، گوشت قرمز، نخودفرنگی، تخمه آفتابگردان، ماهیتن و آووکادو وجود دارد.

درعین حال مصرف بیش از اندازه مکمل‌های ویتامینی حاوی نیاسین می‌تواند عارضه‌های سلامت در افراد ایجاد کند به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند افراد به میزان مجاز و زیر نظر پزشک از مکمل‌های ویتامینی بهره بگیرند.

بیماری پارکینسون سبب سفتی عضله‌های بدن، کندی در حرکت اندام ها، لرزش غیرارادی، اختلال خواب، خستگی مزمن و کاهش کیفیت زندگی می‌شود و بیشتر بیماران به افسردگی شدید مبتلا می‌شوند.

نتیجه این پژوهش در نشریه (Cell Reports) به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز