خبرگزاری کار ایران

یک دکترای تغذیه مطرح کرد؛

افراد سالمند می‌توانند روزه بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۷۷

عضو هیئت علمی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت:سالمندانی که دچار مشکلات ذهنی یا هشیاری یا ناهشیاری هستند یا مصرف کننده دارو هستند و بیماری های همراه نظیر بیماری های قلبی-عروقی داشته و کسی از آنها مراقبت نمی‌کند؛ نمی توانند روزه بگیرند.

به گزارش ایلنا، مجید حاجی فرجی، عضو هیئت علمی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای تغذیه با بیان این مطلب که سالمندی تعریفاش از ۶۵ سال به بالا است، اظهار کرد: ۶۵ سال سنی نیست که فرد را کهنسال بنامیم.

وی با تاکید بر اینکه سالمندی مانعی برای روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان نیست، گفت: سالمندانی که دچار مشکلات ذهنی یا هشیاری یا ناهشیاری هستند یا مصرف کننده دارو هستند و بیماریهای همراه نظیر بیماریهای قلبی-عروقی داشته و کسی از آنها مراقبت نمی‌کند؛ نمی توانند روزه بگیرند.

سالمندی مانعی برای روزه داری نیست

عضو هیئت علمی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی درباره افراد مبتلا به بیماری صرع نیز گفت: کسانی که حملات صرع دارند و دچار تشنج میشوند اگر در طول هفته کمتر از یک یا دوبار دچار صرع میشوند، میتوانند روزه بگیرند؛ اما اگر بیش از دو برابر در هفته به صورت مکرر یا متناوب دچار صرع  شدند باید از روزهداری اجتناب ورزند.

حاجی فرجی درباره افراد روزه دار دچار فشار چشم بالا، ادامه داد:  کم آبی بیش از 12 ساعت در این افراد می‌تواند موجب انسداد عروق شبکیه شده و خطرناک باشد.

وی در پایان تاکید کرد: تنظیم زمان داروها بین افطار و سحر در هر بیماری جهت روزهداری افراد بر عهده پزشک معالج است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز