خبرگزاری کار ایران

محققان اعلام کردند؛

گوش دادن موسیقی با صدای بلند موجب آلزایمر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۳۴۵

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، افرادی که با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهند، در معرض آلزایمر هستند.

به گزارش ایلنا، نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، افرادی که با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهند، در معرض آلزایمر هستند. 

به گفته کارشناسان بهداشتی، از دست دادن قدرت شنوایی و آسیب به این بخش مهم از بدن، سبب می‌شود تا مغز انسان مجبور به تلاش بیشتر برای تمرکز و انجام کار‌ها شود.

با توجه به تحقیقات جدید، افرادی که به موسیقی با صدای بلند گوش می‌دهند یا دچار افسردگی می‌شوند و یا ممکن است در معرض خطر ابتلا به زوال عقل باشند.

دو مطالعه نشان داده‌اند که اختلالات سلامت روان و کاهش شنوایی می‌تواند مغز را فرسوده کند و شانس ابتلا به آلزایمر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 

آمار‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند، بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند.

همچنین 466 میلیون نفر نیز در معرض کم شنوایی قرار دارند که هر 2 گروه به شدت در معرض ابتلا به بیماری ناتوان کننده زوال مغز قرار دارند.

محققان این مطالعه که از کشورهای آمریکا و انگلیس هستند، امید دارند نتایج این بررسی موجب شود تا مردم بیشتر از خود مراقبت کنند و در جهت کاهش آمار افراد مبتلا به آلزایمر قدم مثبت بردارند. 

محققان دانشگاه ساسکس دریافتند، ابتلا به افسردگی سبب پیرشدن سلول‌های مغزی و بروز مشکلات حافظه و ناتوانی در تصمیم گیری می‌شود.

با توجه به داده‌های موجود، بیش از 850 هزار نفر از سالمندان انگلیسی مبتلا به آلزایمر هستند و این رقم در مقایسه با جمعیت این کشور، بسیار زیاد است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز