خبرگزاری کار ایران

جوانان به دنبال کسب جایگاه واقعی

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۱۰۰

بزرگترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهمترینِ آن را جوانان تشکیل می‌دهند، سرزمین ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، به نحوی که میانگین سنی کشور در سرشماری سال ۹۵، ۳۱ سال بوده که ۵۰ درصد جمعیت، زیر ۳۰ سال اعلام شده است.

فاطمه ذوالقدر- نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در روزنامه تجارت نوشت: لذا به همین جهت است که نیازها و خواسته‌ها و مطالبات آنها به عنوان آینده سازان کشور بایستی ارج نهاده شود و برای تحقق انها باید تلاش کرد تا جامه عمل بپوشانیم.

از جمله عمده نیازهای جوانان، استقلال، آزادی و دیده شدنِ نقش و حضور آنان در جامعه و سرنوشت خویش و کشور است تا بتوانند با یافتن الگویی مناسب و داشتن هدفی خوب و متعالی در زندگی و سرانجام، نیاز به امنیت اجتماعی در محیطی آرام و همراه با حمایت‌های همه جانبه، آینده خود و کشور را رقم زنند.

لذا ضروری است تا با شناخت درست و جهت دهی صحیح به نسل جوان موجبات رشد و تکامل آنان را درعرصه‌های مختلف زندگی فراهم آوریم. اما این همراهی و مساعدت و اجابت ِ خواسته‌ها و مطالباتِ نسلِ جوان، حرکتی یک سویه و از بالا به پایین را بر نمی‌تابد.

آنچه امروز به عنوان یک الگوی مناسب پذیرفته شده و بازخورد و اثربخشی مثبت نیز دارد، الگوی تعاون، مشارکت و همفکری برای هم افزایی است.

اجرای چنین الگو، خود نیازمند رفع بسیاری از موانع است که نبود قوانین ومقررات شفاف، نبود فضای کسب و کار مناسب، ثبات اقتصادی و تلاطم‌های بازار اقتصادی و معضلات عرصه اجتماعی، سبب شده است تا سطح مشارکت جوانان در نقش آفرینی‌های جامعه کم رنگ دیده شود، تا جایی‌که این موضوع باعث شده است تا مشکلات همچنان تداوم داشته و ضریب نفوذ برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های دولتی نیز به حداقل خود کاهش یابد که اینها همه موجب فاصله افتادن بین جوانان و مسئولین شده است.

این فاصله گزینی و نبود گفتمان مشترک بین نسلی باعث میشود سرمایه‌های کشور آنگونه که باید تربیت و پرورش نیابد و از این رو است که مقام معظم رهبری، بر ضرورت توجه به خواسته‌ها و مطالبات جوانان و شکل گیری این پیوند همواره تأکید داشته و سه ویژگی انرژی، امید و ابتکار را شاخص‌های جوانان برتر دانستند و خطاب به مسئولین بیان داشتند که شما تا چه حد به دنبال شناسایی این جوانان بودید و از دردهای آنها شنیده‌اید؟ مگر نمی‌دانید که دردهای امروز جوانان دردهای آینده کشور است و درمان آِینده مشکلات کشور، درمان مشکلات امروز جوانان است. ازاین رو اهتمام بیشتر در رسیدگی به مصائب و مشکلات جوانانِ امروز، رهایی آینده کشور از مضاعف شدن چالش‌ها و بی سامانی‌ها در آینده خواهد بود که تحقق آن وابسته به نشر گفتمان بین نسلی و تعامل بین جوانان و مسئولین و اقدام بر پایه مشارکت از پایین به بالا و مشارکت مردمیدر فرایند توسعه پایدار کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز