خبرگزاری کار ایران

جهانگیری نامزد شود، لاریجانی منصرف خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۴۰

ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه «لاریجانی تامین کننده نظرات معتدلین هر دوجناح است اما تندروها مخالف هستند» گفت: « قطعا جمنا گزینه‌ای غیر از لاریجانی خواهد داشت».

عبدالله ناصری در یکی از تازه‌ترین اظهارات خود دوگانه جهانگیری و لاریجانی را در انتخابات 1400 متصور شد و گفت که به احتمال زیاد لاریجانی گزینه مورد حمایت اصولگرایان خواهد بود. کاظم جلالی همکار همفکر لاریجانی نیز او را در گفت‌وگویی بهترین گزینه اصولگرایان دانسته است.

حال سوال اینجا است که لاریجانی در جلب حمایت دو جریان سیاسی چقدر موفق است. ابوالقاسم رئوفیان می‌گوید که میانه‌روها از لاریجانی و تندروها از رئیسی حمایت می‌کنند.

وی ضمن اینکه لاریجانی را گزینه مورد حمایت جمنا نمی‌داند تاکید می‌کند که او در جلب نظر معتدلین هر دوجریان و آرای خاکستری جامعه موفق خواهد بود.

اهم سخنان وی از این قرار است:

*اصولگرایان معتدل رویکردی مثبتی نسبت به لاریجانی به عنوان گزینه ریاست جمهوری داشته باشند. حتی اصلاح طلبان معتدل نیز نسبت به این مساله مخالفتی ندارد و بعضا موافق نیز هستند. چه بسا معتدلین دو جناح لاریجانی را نامزد کنند.

*لاریجانی تامین کننده نظرات معتدلین هر دوجناح است. البته تندروها خیلی با او موافق نیست. چه در جناح راست و چه در جناح چپ. قطعا تندروهای جریان اصلاح طلب و اصولگرا مخالفت خواهند کرد اما به نظر من خردگرایان و معتدلین هر دو جناح از لاریجانی در انتخابات 1400 قاطعانه حمایت می کنند.

*لاریجانی یکی از منتخبین سازوکار تشکیلاتی اصولگرایان یعنی جمنا خواهد بود. لاریجانی آرای خود را دارد و فکر می کنم که بتواند نسبت به جذب آرای خاکستری نیز موفق باشد.

*به نظرم یا لاریجانی وارد رقابت های انتخاباتی می شود یا جهانگیری. پیش بینی من این است که اگر جهانگیری وارد میدان شود لاریجانی از حضور در انتخابات منصرف شود. فکر می‌کنم قبل اینکه چنین اتفاقی بیفتد به یک جمع بندی می‌رسند اما وجه غالب آمدن لاریجانی در صحنه است.

منبع: نامه نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز