خبرگزاری کار ایران

۵ نکته از پیروزی بزرگ کلوپ مقابل گواردیولا

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۰۳

پیروزی ۳-۴ لیورپول برابر سیتی هم شاید باعث جذابیت کورس قهرمانی نشد اما بیانگر موفقیت‌های احتمالی است که شاید زیر نظر یورگن کلوپ حاصل شود.

بعد از این دیدار، قرمز‌ها در این فصل برای اولین بار موفق شدند باخت را به تیم پپ گواردیولا تحمیل کنند. حالا در صورتی که منچس‌تر یونایتد در روز دوشنبه در خانه استوک سیتی را مغلوب کند، اختلاف در صدر جدول به ۱۲ امتیاز خواهد رسید.

همچنین مرسی سایدی‌ها با برتری در این دیدار هم امتیاز با چلسی و یونایتد، موفق شدند در رتبه سوم جدول لیگ بر‌تر قرار گیرند. در ادامه، ۵ نکته مهمی که از دیدار آموختیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

چمبرلین و بهترین فرم گلزنی دوران حرفه‌ای

در ابتدای فصل، چمبرلین به ۶ فصل حضور در آرسنال پایان داده و به سمت شمال جزیره، لیورپول نقل مکان کرد. اگرچه با زدن ۹ گل در ۱۳۲ بازی لیگ، هیچگاه چمبرلین را بازیکن چارچوب‌شناس نمی‌دانستیم، اما در بهترین حالت او تنها در ۳ فصل موفق به زدن ۲ گل شده بود.

اما حالا با گلزنی در دقیقه ۹ دیدار برابر صدرنشین لیگ جزیره، چمبرلین نه تنها در ۱۹ بازی با رکورد گذشته خود برابری کرد، بلکه اعتماد به نفسی مضاعف برابر سرمربی جدید خود یورگن کلوپ نیز پیدا کرد.

تکرار مشکل بزرگ لیورپول؛ سنگربان

هیچ سرمربی‌ای در لیگ بر‌تر در این فصل اندازه یورگن کلوپ ترکیب تیمش را تغییر نداده است و یکی از پست‌هایی که سرمربی آلمانی هراسی از ایجاد تغییر در آن ندارد درون دروازه است.

اگرچه می‌نیوله با ۱۹ بازی انتخاب اول لیورپول است، اما کلوپ برابر سیتی و خط حمله قدرتمندش ترجیح داد از کاریوس استفاده کند.

کلوپ پیش از بازی گفت: «وقتی چند گلر در اختیار داری مجبور به ایجاد سیستم چرخشی هستی. معمولا من سنگربانم را روز بازی انتخاب می‌کنم، اما اگر کاریوس مشکلی نداشته باشد او در ترکیب قرار خواهد گرفت.»

کاریوس پیش از این در ۳ دیدار در لیگ بر‌تر تنها یک گل خورده بود اما گلی که او از لروی سانه دریافت کرد، حاضران در آنفیلد را متاثر کرد. الا باید دید در سفر به سوانسی، می‌نیوله به ترکیب باز خواهد گشت یا کاریوس علیرغم اشتباهاتش همچنان در ترکیب قرار خواهد گرفت.

شکوفایی مستمر لروی سانه

منصفانه است که بگوییم ما ترکیب کاملی از استعدادهای لروی سانه را در طول اولین فصل حضورش در فوتبال انگلیس مشاهده نکردیم اما امسال اوضاع دیگر اینگونه نیست.

لروی سانه که در ۱۹ سالگی با درخشش در لیگ قهرمانان با لباس شالکه برابر رئال مادرید مطرح شد، حالا زیر نظر گواردیولا شکوفا شده و یکی از بهترین بازیکنانی است که در ترکیب سرمربی پرافتخار سیتیزن‌ها در حال طی کردن پله‌های ترقی بوده است.

در مصاحبه اخیر با گاردین، مهاجم ۲۲ ساله آلمانی درباره اینکه چگونه گواردیولا او را تشویق کرده است تا مانند لیونل مسی بازی کند، گفت: «پپ گواردیولا به من گفت که با آزادی کامل، مانند لیونل مسی در زمین حرکت کن. نه مانند مسی، زیرا غیرممکن است اما همانند او از بازی کردن لذت ببر و کار‌هایی انجام بده که او نزدیک دروازه حریفان از یک مهاجم انتظار دارد؛ مانند شوت زدن و یا ارسال پاس گل.»

گلی که ستاره آلمانی در دقایق پایانی نیمه اول مقابل لیورپول به ثمر رساند بدان معنا بود که با قلبش نصیحت‌های گواردیولا را فرا گرفته است. حالا لروی سانه در ۲۲ گل این فصل سیتیزن‌ها تاثیرگذار بوده و ۱۰ گل نیز به ثمر رسانده است.

کلوپ و آمار فوق العاده برابر گواردیولا

گواردیولا تنها با ۷ سرمربی ۱۰ یا بیش از ۱۰ بار مواجه شده که تنها آمار یک نفر در بازی‌های رودررو بهتر است؛ یورگن کلوپ.

حاصل نبرد ادامه دار آن‌ها در آلمان و انگلیس ۱۲ بازی بوده که ۵ برد سهم کلوپ بوده است. علیرغم آسیب دیدن لیورپول از جدایی کوتینیو، نیروی محرک این تیم شخصیت کلوپ است و شما نباید برای غلبه بر این لیورپول احتمال زیادی قائل شوید.

همه بازیکنان لیورپول در دیدار برابر سیتی عملکرد خوبی داشتند. رابرتسون که بیشتر بازی‌های فصل را از روی نیمکت تماشا کرده، حالا کاندیدای اصلی قرار گرفتن در پست دفاع چپ است و کار را برای بازگشت مورنو به ترکیب دشوار ساخته است.

گرچه بازی از عقب همیشه کلید موفقیت سیتی بود، اما پرس شدید به عنوان سلاح مورد علاقه کلوپ، بازیکنان گواردیولا را بار‌ها مجبور به اشتباه کرد. گروه سه نفره فرمینو، صلاح و مانه نیز هر کدام با زدن یک گل دیدنی باعث شدند باز هم حضور گواردیولا در آنفیلد برای او بدیمن باشد.

نتیجه‌ای به سود آرسن ونگر

مطمئنا یکی از بیشترین افرادی که از شنیدن خبر شکست سیتی برابر لیورپول خوشحال شده آرسن ونگر بوده است. سیتیزن‌ها که ۲۲ بازی نباخته بودند، حالا دیگر تهدیدی برای قهرمانی تاریخی توپچی‌ها در سال ۲۰۰۳ بدون پذیرش حتی یک شکست در طول فصل نخواهند بود.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز