خبرگزاری کار ایران

خنثی کردن مقاومت آنتی‌بیوتیکی با یک پچ پوستی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۰۰۸

پچ ضد مقاومت آنتی بیوتیکی محققان دانشگاه "کوئینز بلفاست" بریتانیا برای از بین بردن مقاومت آنتی‌بیوتیکی در بدن، نوعی پچ پوستی ابداع کرده‌اند که رشد باکتری مقاوم را کند می‌سازد.

در چند سال گذشته، پچ‌های پوستی مجهز به سوزن‌های بسیار کوچک را دیده‌ایم که برای اهداف مختلفی از انواع واکسن‌های بدون درد تا رساندن انسولین برای چربی‌سوزی هدفمند طراحی شده‌اند.

اکنون، دانشمندان "دانشگاه کوئینز بلفاست" (Queen’s University Belfast) در حال توسعه یک پچ هستند که به باور آنها احتمال دارد رشد باکتری عامل مقاومت آنتی‌بیوتیکی را کند سازد.

پروفسور "رایان دانلی" (Ryan Donnelly)، دانشمند سرپرست گروه تحقیقاتی، با در نظر گرفتن آنتی‌بیوتیک‌ها می‌گوید: یکی از بزرگترین مشکلات این است که بخش زیادی از داروها به صورت خوراکی مصرف می‌شوند. در مصرف خوراکی دارو، اغلب، مقدار کمی از این ترکیب راه خود را به سوی روده بزرگ پیدا می‌کند و زمینه پرورش بی‌نقصی را برای باکتری‌های مقاوم در برابر دارو فراهم می‌آورد.

با این که این مشکل با تزریق داروها از بین می‌رود، بسیاری از بیماران تمایلی به استفاده از آمپول یا رفتن به درمانگاه برای تزریق روزانه ندارند. در اینجا، نیاز به پچ‌های پوستی احساس می‌شود.

قسمت زیرین این پچ از مجموعه‌ای از سوزن‌های بسیار کوچک حاوی دارو تشکیل شده است که هنگام استفاده، بدون درد به لایه بالایی پوست نفوذ می‌کنند. سپس، این سوزن‌ها بدون هیچ ضرری در پوست حل می‌شوند و محتویات خود را مستقیما در جریان خون پخش می‌کنند.

این پچ تاکنون به شکل پلاسیبو (روش درمانی تلقینی) روی 10 داوطلب آزمایش شده است. آزمایش بعدی این پچ برای مطمئن شدن از توانایی آن در رساندن دوز صحیح آنتی‌بیوتیک خواهد بود.

دانلی افزود: ما امیدواریم بتوانیم نشان دهیم که این پچ آنتی‌بیوتیک منحصربه‌فرد از گسترش مقاومت آنتی‌بیوتیکی جلوگیری می‌کند. اگر موفق شویم، این رویکرد به طور قابل توجهی طول عمر آنتی‌بیوتیک‌های موجود را افزایش خواهد داد.

وی افزود: این کار ممکن است زندگی افراد بسیاری را نجات دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز