خبرگزاری کار ایران

صدا و سیما تنها از برندهای بزرگ نوشیدنی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۷۴۰

تولید کننده محصولات سلامتی رزوتی قوانین دست وپاگیر وزارت بهداشت برای تولید محصول جدید را یکی از مشکلات صنعت نوشیدنی دانست و گفت: صدا و سیما هم تنها از برندهای بزرگ صنعت نوشیدنی حمایت می‌کند.

محمد زارع، مدیرعامل نوشیدنی میوه‌ای جدید رزوتى یکی از مشکلات صنعت نوشیدنی را عدم حمایت صداوسیما برای تبلیغات رایگان کارآفرینان برندهای کوچک نوشیدنی نوظهور و سلامت‌محور  دانست و گفت: «ما نوشیدنی‌های سلامت محور به ویژه از ترکیب گیاه و میوه تولید می‌کنیم. تاکنون ۸ نوع طعم را وارد بازار کردیم که یک طعم آن در دنیا و ۷ طعم دیگر در ایران برای اولین بار تولید می‌شود. با این اوصاف ما انتظار داریم سازمان صدا وسیما که سیاست خودش را حمایت از تولید داخلی عنوان کرده است، بیشتر به ما توجه کند.»

حمایت رایگان صدا وسیما برای برندهای بزرگ است

این تولیدکننده نوشیدنی سلامت ادامه ‌داد: تولیدکنندگان نوشیدنی سلامت‌محور نیازمند حمایت صداو سیما هستند اما سازمان صداو سیما  حتی در پخش تیزرهاى رایگان هم  از برندهای بزرگ حمایت می‌کند. در حالی که تمام سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی مانند ما با سرمایه شخصی و بدون گرفتن وام بانکی تامین شده و به همین دلیل ما بسیار بیشتر از برندهای بزرگ نیازمند حمایت صدا و سیما هستیم.»

زارع با بیان اینکه  نوشیدنی رزوتی تنها برندی است که از درب آسان بازشو  در محصولات خود استفاده کرده است، در حالی که درب بطری برندهای دیگر تشتک است، افزود: « ما در سه ماه سه  نوع نوشیدنی در طعم‌های مختلف و در قوطی و شیشه تولید کردیم و انگیزه و برنامه ریزی بلندمدت برای ادامه این مسیر داریم.»

دست کم ۶ ماه برای تولید هر محصول جدید زمان صرف می‌شود

او یکی از بزرگترین مشکل تولیدکنندگان را قوانین دست و پا گیر از جمله در وزارت بهداشت دانست و به پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین گفت: « هم اکنون تولید یک نوشیدنی از ایده تا محصول دست کم ۶ ماه زمان می‌برد که زمان بسیار زیادی است. هم اکنون فقط صدور یک مجوز پروانه ساخت از وزارت بهداشت سه ماه زمان مى‌برد.»

زارع افزود:«ما برای اولین بار می‌خواهیم آب نارنگی در ایران تولید کنیم اما با قوانین دست و پاگیر وزارت بهداشت طرف هستیم. این قوانین فشار بسیار زیادی با تولید کننده نوپا وارد می‌کند که با سرمایه شخصی و انگیزه رونق تولید وارد عرصه شده است.»

قوانین وزارت بهداشت دست و پا گیر است

این تولیدکننده نوشیدنی سلامتی در پایان گفت: «اگر تولید هر محصولی این مقدار زمان ببرد ما نمی‌توانیم محصول جدیدی وارد بازار کنیم. مجوز و قوانین بهداشت در ایران دست‌اندازهای زیادی دارد و ۶ ماه مورد اشاره من برای گذر از بروکراسی‌های اداری است و مباحث فنی زمان دیگری از ما می‌گیرد. یعنی اگر به تولید ما ایرد فنی گرفته شود باید زمان دیگری هم به این شش ماه اضافه شود تا مشکل فنی برطرف شود. این یعنی فشار طاقت فرسا به تولید کننده نوپا.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز