خبرگزاری کار ایران

با گوشت مصنوعی به جنگ گرسنگی برویم

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۱۵

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک با سرمایه‌گذاری در یک شرکت، به دنبال تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه هستند که می‌تواند اقدامی موثر در جهت مقابله با بحران گرسنگی در جهان باشد.

شرکت ممفیس میتس به لطف سرمایه‌گذاری هنگفت گیتس و برانسون، تنها دو سال با تولید انبوه گوشت مصنوعی در آزمایشگاه فاصله دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری DFJ که شامل سرمایه‌گذارانی از جمله بیل گیتس و ریچارد برانسون است، بیش از 16.5 میلیون دلار در شرکت ممفیس میتس سرمایه‌گذاری کرده است. حجم کلی سرمایه‌گذاری در این شرکت برای تولید گوشت مصنوعی، بالغ بر 21 میلیون دلار اعلام شده است.

ریچارد برانسون در گفتگو با بلومبرگ گفت: از سرمایه‌گذاری در پروژه تولید گوشت مصنوعی بسیار هیجان زده‌ام. معتقدم که طی 30 سال آینده، دیگر نیازی به کشتن حیوانات نخواهیم داشت و تمامی گوشت‌ها، پاک یا گیاهی خواهند بود.

کیمبل، برادر ایلان ماسک، و جک ولش، مدیرعامل سابق جنرال الکتریک، از دیگر سرمایه گذاران برجسته در پروژه تولید گوشت مصنوعی محسوب می شوند.

قطع وابستگی به حیوانات

با استفاده از این روش، ممفیس میتس قادر به تولید حجم انبوه گوشت پاک بدون نیاز به کشتار حیوانات بوده و درعین حال می تواند به حل مشکل قحطی در جهان کمک کند.

این شرکت درحال حاضر گوشت مرغ، گاو و اردک مصنوعی را با استفاده از سلول های حیوانی تولید کرده است.

دکتر اوما والتی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ممفیس میتس تأکید کرد: مردم جهان علاقه مند خوردن گوشت هستند و این مسأله در فرهنگ و آداب و رسوم مردم بسیاری از کشورها دیده می شود. تقاضا برای گوشت در جهان بشدت درحال افزایش است و قصد داریم امکانی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند چیزی که به آن علاقه دارند را بخورند.

والتی افزود: روش معمول تولید گوشت، علاوه بر اینکه با چالش های زیست محیطی همراه است، سلامت انسان را نیز به خطر می اندازد. همه بدنبال برطرف کردن این موانع هستند و تلاش ما (در تولید گوشت مصنوعی) می تواند کمکی موثر در این مسیر باشد.

تولید گوشت مصنوعی نه تنها نیاز به مزارع و میزان کشتار حیوانات را کاهش می دهد، بلکه میزان انتشار گازهای گلخانه ای در این روش، 90 درصد کمتر از روش های سنتی کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز