خبرگزاری کار ایران

تغییر شهر، تغییر گرایش سیاسی

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۴۵

در حالی که نزدیک به یک ماه تا پایان کار شورای فعلی شهر باقی مانده است، گزینه‌های جدید برای شهرداری شهرهای مختلف مشخص می‌شوند.

میثم سعادت در جهان اقتصاد نوشت: در این میان هستند شهردارانی که در شهر خود به عنوان چهره‌ای تندرو، اصولگرا و حامی سرسخت جبهه پایداری و جریان احمدی‌نژاد مشهور بودند و حالا سعی دارند با تغییر شهر خود، چهرهٔ اصلاح‌طلب یا اعتدالی به خود بگیرند تا شاید همچنان صندلی شهرداری زیر پای آن‌ها باقی بماند.

اصفهان

روز گذشته حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تایید دریافت پیشنهاد برای حضور در بین نامزدهای شهرداری اصفهان، گفته آمادگی پذیرش چنین سمتی را ندارم و از اعضای شورای شهر خواسته تا نام او را دیگر مطرح نکنند.

کرج

در کرج نیز خبر می‌رسد چهار گزینه جدی برای شهرداری این شهر مطرح هستند. غلامعباس آقا علیخانی معاون پشتیبانی حزب کارگزاران و نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس پنجم، مصطفی سلیمی شهردار مناطق مختلف تهران، مسعود نصرتی شهردار فعلی قزوین و اصغر نصیری این گزینه‌ها هستند.

مطرح شدن نصرتی به عنوان شهردار کرج در حالی است که اصلاح‌طلبان قزوین از پایان کار نصرتی جشن گرفته‌اند و خوشحال هستند که قرار است مدیری اصلاح‌طلب را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کنند.

قزوین

از سویی دیگر شنیده می‌شود محمد حسین پروین نیا، معاون عمرانی استاندار قزوین در دولت اصلاحات، حسین جعفری جبلی شهردار سابق قزوین، مرتضی موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد قزوین، هادی جعفری، مدیرکل اسبق اوقاف؛ سنماری، معاون عمرانی دانشگاه امام خمینی؛ صفر فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه امام خمینی از مهم‌ترین گزینه‌های شهرداری قزوین هستند.

مشهد

در شهر مشهد نیز انتخاب شهردار این شهر از مرحله اول عبور کرد. در این مرحله ۲۲ نفر به عنوان نامزدهای اولیه شهرداری مشهد مطرح شدند. محمد رضا اخوان عبداللهیان، حسین انصاری، غلامرضا انصاری، سید محمد حسین بحرینی طوسی، علی بید آبادی، هادی پژوهش جهرمی، علی اصغر پورفتح ا…، قاسم تقی‌زاده، حسین تکفلی، مهرانگیز جودی، علیرضا خروشی، حیدر خوش نیت، معصومه ریاحی، سید محسن شوشتری، عباس شیخ الاسلامی، علی صالح آبادی، وحیدقربانی، خلیل ا… کاظمی، محمدرضا کلایی، محمد مهدی مروج الشریعه، حمید رضا مسعودی وغلامحسین مظفری ۲۲ فرد نام برده شده در فهرست اولیه برای بررسی به عنوان شهردار آینده مشهد هستند.

شیراز

در پایتخت فرهنگی ایران نیز انتخاب شهردار مراحل خود را طی می‌کند. با این حال امام جمعه موقت این شهر روز گذشته به اعضا هشدار داد. امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأکید بر لزوم دقت نظر اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در انتخاب شهردار، گفت: شیراز سابقه خوب در دین و دینداری دارد و نباید فردی ضعیف بر مسند شهرداری این شهر بنشیند؛ بلکه شورای اسلامی باید شهردار را متناسب با جایگاه این شهر انتخاب کنند. رضوی اردکانی ادامه داد: مبادا افراد جاهل، کارچاق ‌کن و دزد را بخواهید شهردار کنید که در این صورت مردم در مقابل شما خواهند ایستاد. وی افزود: شیراز به یک شهردار با سابقه، خوب و با دین نیاز دارد و اعضای شورای اسلامی باید در این زمینه بسیار دقت نظر داشته باشند.

هفته گذشته مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز گفته بود «مهندس همایون خسروی» و «دکتر مهرنوش بسته‌نگار» نامزدهای او برای شهرداری شیراز هستند. بسته نگار فرزند بسته نگار معروف از فعالان ملی-مذهبی است. احمد تنوری نیز گفته است از بین این هشت نفر، دو نفر را تا جلسه بعدی انتخاب می‌کند و به صحن شورا معرفی خواهد کرد: حسین اربابی، ‌عزت‌الله تقواییتان، عنایت‌الله رحیمی، کریم شورانگیز، سید محمد عباس زادگان، علی عبدالعلی‌زاده، عبدالحمید معافیان و علیرضا نامورچی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز