خبرگزاری کار ایران

رفاه اجتماعی، عرصه آزمون‌وخطا نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۹۰۳

مبحث رفاه اجتماعی به وزارتخانه‌ای کارآمد و وزیری آشنا به مسائل اجتماعی و مدبر نیاز دارد. بنابراین اگر بخواهیم وضعیت رفاه اجتماعی را در یک دوره ارزیابی کنیم باید قبل از هرچیز به عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن دوره نمره بدهیم.

احمد انارکی محمدی - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نوشت: از این حیث، از نظر من رفاه اجتماعی در دوره چهارساله دولت یازدهم عملکردی مثبت داشته و این وزارتخانه به‌خوبی از پس مسائل ریزودرشت برآمده است. به عبارت دیگر تعامل با کارگران، توجه به خواسته‌های بازنشستگان، توجه ویژه به مشکلات بخش رفاهی و هرآنچه در زیرمجموعه این وزارتخانه است، با مدیریت مناسبی در چهار سال گذشته روبه‌رو بوده است.

اگرچه برخی افراد انتقادهایی به نحوه عملکرد این وزارتخانه دارند، باید گفت وزارتخانه‌ای با این گستردگی و این همه مخاطب، که اکثر آنها با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، مدیریتی فراتر از توان فردی معمولی را می‌طلبد و ربیعی نشان داده که این توانایی را دارد. اکنون مسئله اصلی کشور ما بیکاری است و شاهد این هستیم که تعداد بیکاران روزبه‌روز در حال افزایش است. از سوی دیگر مشکلات فراوانی بر سر راه اشتغالزایی وجود دارد که باعث شده آن‌طور که باید اشتغالزایی صورت نگیرد. بنابراین عده‌ای بدون در نظر گرفتن مشکلات، به انتقاد غیرمنصفانه و یک‌طرفه می‌پردازند.بدیهی است اداره یک وزارتخانه با وظایف متنوع و گسترده در حوزه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولیتی طاقت‌فرساست اما با وجود مشکلات بسیار، وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم توانست آرامش نسبی را بین اقشار کارگر، بازنشسته و مخاطبان بهزیستی ایجاد کند که این دستاورد کمی نیست. اگر به عملکرد ربیعی در چهار سال گذشته نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که درصد اعتراض‌ها به‌شدت کاهش یافته و روند رضایتمندی این اقشار رو به افزایش بوده است. بنابراین دولت دوازدهم برای حفظ این رضایتمندی و آرامش نسبی در حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی و اشتغال، نباید به آزمون‌وخطا روی بیاورد. به نظر می رسد اگر در انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردی ناآشنا با مشکلات این قشر انتخاب شود و آن فرد با زبان و ادبیات جامعه کارگری و محرومان آشنا نباشد، حجم نارضایتی در جامعه کارگری به‌شدت گذشته برمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز