خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

برای افزایش مزد باید از قیمت تمام شده کالا کاست

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۸۴

کاهش قیمت تمام شده کالا، مزد کارگران را افزایش می‌دهد / سالانه معادل دو سوم درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها، هزینه‌حوادثکار می‌شود / یکی از غفلت‌های این وزارتخانه، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان اعلام کرد: کاهش قیمت تمام شده کالا، مزد کارگران را افزایش می‌دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورت کاهش قیمت تمام شده کالا و هزینه تولید، مزد هر کارگر دو تا سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید حسن هفده تن» در گردهمایی مدیران کل اجرایی، معاونان و روسای ستادی روابط کار سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد، افزود: بر این اساس بسیاری از هزینه‌های اضافی که بر دوش کارفرمایان است، برداشته می‌شود.

وی تاکید کرد: برای تحقق این امر باید دست دلالان کوتاه شود و سهم فساد در تولید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ناشی از حوادثکار در کشور ما بسیار بالاست، تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال(معادل دو سوم درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها)، هزینه‌ حوادثکار می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سال گذشته، ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار رخ داد که بیش از یکهزار و ۸۰۰ مورد آن منجر به فوت شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش امنیت نیروی کار و کاهش امنیت سرمایه گذاری، شرایط قراردادهای کار نیز تغییر یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد قرارداد‌ها موقت بوده است.

هفده تن با بیان اینکه مخفی کاری و عدم شفافیت در ارائه آمار‌ها توسط استان‌ها ما را در برنامه ریزی دچار اشتباه می‌کند، ادامه داد: قوانین و مقررات نیز به تنهایی برای کاهش مطلوب حوادثناشی از کار کافی نیست.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از غفلت‌های این وزارتخانه، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بوده است.

وی افزود: نه تنها باید نگاه حمایتی به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشت بلکه باید از خلاقیت آنان نیز استفاده کرد.

وی همچنین از نگاه مظنون آمیز به کار فرمایان انتقاد کرد و گفت: این نوع نگاه‌ها و همچنین نگاه‌های تحقیرآمیز از کارگران باید اصلاح شود.

هفده تن همچنین اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها این بود که سهم مزد کارگران در قیمت تمام شده تولید پایین دیده شد و قدرت خرید آن‌ها را به حدود دو سوم کاهش داد.

در ادامه رییس مرکز تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این گردهمایی گفت: سالانه ۹۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر کار با مواد شیمیایی جان خود را از دست می‌دهند.

«علی مصریان» افزود: بر اساس اعلام سازمان جهانی کار، سالانه ۳۲۱ هزار نفر بر اثر حوادثشغلی و حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

وی هزینه‌های ناشی از حوادثکار در دنیا را بیش از دو تریلیون دلار بیان کرد.

گردهمایی مدیران کل اجرایی، معاونان و روسای ستادی روابط کار سراسر کشور با هدف هماهنگی میان مدیران کل استان‌ها درباره قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها از روز چهارشنبه در اصفهان آغاز شد و به مدت دو روز ادامه می‌یابد.

اصفهان از مهترین استانهای صنعتی و کارگری کشور است
مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان در همایش مدیران کل اجرایی، معاونان و روسای ستادی روابط کار سراسر کشور، گفت: اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی و کارگری کشور محسوب می‌شود.

«غلامعلی قادری» ظهار داشت: در استان اصفهان تعداد یک میلیون و ۳۲ هزار نفر کارگر بیمه شده تابع قانون کار وجود دارد و اگر جمعیت ۱۸۷ هزار بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آن‌ها را به این تعداد بیفزاییم ۶۰ درصد جمعیت استان را قشر کارگر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۸۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند، بیان داشت: آمار بازرسی‌های این اداره درسال گذشته نسبت به سال ۹۱ به میزان ۳۱ درصد رشد داشته است که موجب کاهش ۷.۳ درصد حوادثناشی از کار منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد معرفی شده به آموزش فنی و حرفه‌ای استان طی سال گذشته یک هزار و ۳۴۵ نفر بوده است، اضافه کرد: در این مدت تعداد اشتغال مجدد مقرری بگیران دو هزار و ۵۰۲ نفر و تعداد پرونده‌های بررسی شده در هیئت‌های تشخیص بیمه بیکاری ۱۹ هزار و ۷۸۰ نفر بوده است.

قادری بیان داشت: همچنین تعداد ۱۳۱ واحد مشکل دار در سال گذشته شناسایی شد و تعداد جلسات تشکیل شده کمیته استانی بیمه بیکاری طی این مدت تعداد ۱۷۸ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان به عنوان نخستین استان کشور در اجرای ماده ۲ آئین نامه ایمنی امور پیمانکاری از ابتدای سال ۹۲ پرونده ۱۲۷ شرکت پیمانکاری را مورد بررسی قرار داده و گواهینامه صلاحیت ایمنی صادر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز