خبرگزاری کار ایران

عبارت «آتش به اختیار» نباید باعث ایراد گرفتن از نظام شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۰۵

مهرعلیزاده گفت اظهارات آمریکایی‌ها درباره تغییر رفتار ایران خواب و خیال است. این‌ها با همین طرز تفکر صدام را تجهیز کردند؛ ما هشت سال با دست خالی دفاع مقدس را پیش بردیم در حالی که از نظر مالی محدودیت فراوان داشتیم. مردم با چنگ و دندان دفاع کردند.

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با جهان اقتصاد، در واکنش به صحبت‌های اخیر رکس تیرلسون در خصوص حمایت از یک جریان خاص در ایران برای تغییر رفتار ایران گفت: این اظهارنظرها خواب و خیال است. از روز اول انقلاب اظهار نظرها درباره اینکه این نظام امروز می‌رود و فردا می‌رود و آن را تغییر میدهیم زیاد بوده است.

او ادامه داد: این‌ها با همین طرز تفکر صدام را تجهیز کردند؛ ما هشت سال با دست خالی دفاع مقدس را پیش بردیم در حالی که از نظر مالی محدودیت فراوان داشتیم. مردم با چنگ و دندان دفاع کردند؛ اینکه یک نفر با خواب و خیال و توهم از تغییر نظام حرف بزند درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه امروز ایران مقتدرتر از همیشه است، گفت: ما مردمی آگاه داریم که نظام را قبول دارند. چهل و دو میلیون نفر از همین مردم ماه گذشته پای صندوق رای حاضر شدند. این حجم حضور مردم از جریان‌های مختلف در هیچ جای دنیا تکرار نمی شود.

مهرعلیزاده همچنین به حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: در حمله موشکی سپاه به مواضع داعش نشان دادیم در بعد بازدارندگی و دفاع خیلی قوی‌تر از گذشته هستیم.

او گفت: من در دوران جنگ معاون وزیر صنایع سنگین بودم؛ ما برای تولید خمپاره‌های شصت و هشتاد لنگ بودیم. الان در زمینه‌های مختلف مقتدر شدیم. اینکه فکر کنند می‌توانند نظام را تغییر دهند خواب و خیال است. اینکه بیایند با رعیت و امیر حکومت‌های مرتجع منطقه بنشینند و بخواهند کارهایی کنند نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه به منافع مردم آمریکا آسیب خواهد زد. مردم آمریکا از روز اول از انتخابی که کردند پشیمان بودند.

مهرعلیزاده درباره برخی سوءاستفاده‌ها از عبارت «آتش به اختیار» و تفسیرهای تند از آن گفت: یک جایی رهبری کشور یک اصطلاحی را به کار می‌برند ولی این به هیچ وجه از هر دو طرف نباید باعث سوءبرداشت شود. چه از بعد تندروی بیش از اندازه، چه برای ایراد گرفتن درون نظام و چارچوب قانون اساسی. اگر حرکت‌هایمان را طوری تنظیم کنیم که بدانیم رهبری و توصیه‌ها و نظرات ایشان بر چه اساس است مشکلی برای کشور به وجود نمی‌آید.

سارا ریاضی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز