خبرگزاری کار ایران

محمد کیانوش‌راد:

دولت از ورود به ورطه‌ای که تندروها می‌خواهند حذر کند/ روحانی در بازی رقیب گرفتار نشود

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۶۳

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: آقای روحانی نباید به هر مخالفتی بلافاصله واکنش نشان دهد. حفظ ثبات، آرامش، عقلانیت و دربازی رقیب گرفتار نشدن ازجمله مواردی است که تمام اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان باید بدان توجه کنند.

محمد کیانوش راد، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در این رابطه که حسن روحانی چگونه باید رفتار کند تا ضمن آنکه عقب‌نشینی از منتقدان به‌حساب نیاید، اتلاف انرژی هم نباشد گفت: بدون تردید در برابر دولت مخالفان و منتقدانی وجود دارد که بعضاً از چهارچوب‌های انصاف خارج می‌شوند و با تخریب سعی در نشان دادن ناکارآمدی دولت خواهند داشت. این مسئله نه در مورد این دولت و درکشورما بلکه در جای دیگری ممکن است اتفاق افتد؛ اما علاوه بر وجود چنین مخالفانی برخی از ناهماهنگی‌های سیستمی در برابر دولت ظهور و بروز پیداکرده است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی دراین‌باره اضافه کرد: آنان به دلیل آنکه دولت را در جهت خواسته‌های خود نمی‌بینند به مانع‌تراشی سیستمی مبادرت می‌ورزند، بنابراین دولت آقای روحانی با اتکا به رأی مردم باید بیش از هر چیزی به کارآمدتر کردن قوه مجریه بپردازد. پاسخ و رویارویی‌های درون سیستمی هنگامی باید توسط دولت در ساحت عمومی مطرح شود که او را درانجام فعالیت‌های خود و یا بخشی از آن متوقف سازند.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار داشت: آقای روحانی نباید به هر مخالفتی بلافاصله واکنش نشان دهد. حفظ ثبات، آرامش، عقلانیت و دربازی رقیب گرفتار نشدن ازجمله مواردی است که تمام اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان باید بدان توجه کنند.

کیانوش راد در رابطه با موضوع مطرح‌شده مبنی برافزایش تعداد آرای اصولگرایان در این دور از انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید موردتوجه قرارداد وجود مشکلات واقعی مردم درزمینهٔ های اقتصادی وزندگی روزمره آن‌ها است. دولت آقای روحانی در شرایطی به موفقیت دست‌یافت که عوامل چندی بر او مؤثر بود. در این مسئله که گرایش غالب جامعه ایران گرایشی اصلاح‌طلبانه است شکی وجود ندارد؛ اما باید به تعبیر آلبرت هیرشمن در تحلیل چرخه‌های رفتاری مردم توجه کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: درصورتی‌که دولت در پایان چهارساله دوم، از سویی کارآمدی خود و حل محسوس برخی از مشکلات اقتصادی مردم را نتواند مرتفع نماید و از سوی دیگر تحولات بیرونی به سمت و سویی رود که به‌عنوان‌مثال احتمال تهدیدات خارجی به وجود آید و یا جناح اصولگرا با تجدیدنظر به سمت تغییرات فرهنگی و اجتماعی سخن بسته شدن فضای فرهنگی و اجتماعی کشور را از طبقه متوسط دور نماید آنگاه می‌توان زنگ خطر برای اصلاح‌طلبان را از هم‌اکنون در چهار سال آینده متصور بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره افزود: رفتار بخشی از رای دهندگان در جامعه ایران به شرایط بیرون از ذهنیت‌ها و الزامات فکری و نظری آن برمی‌گردد. احساس خطر از بروز جنگ در منطقه و بسته شدن فضای فرهنگی و اجتماعی ازجمله مواردی است که قسمتی از آرای خاکستری را به سمت آقای روحانی سوق داد از آن‌سو گرفتاری‌ها و مسائل روزمره وزندگی، بخشی از مردم را به سمت آقای رئیسی فرستاد.

کیانوش راد در ادامه تأکید کرد: راز افزایش رأی آقای رئیسی را تا حدی باید در این موضوع نیز جستجو کرد. مسئله اساسی آن است که همواره بخشی از مسائل اجتماعی با چهارچوب‌های تحلیلی ما قابل تحقق نیست و عوض شدن اولویت‌های مردم در چرخه‌ای که تحت عنوان مسائل شخصی و همگانی توسط برخی از نظریه‌پردازان ازجمله آلبرت هیرشمن مطرح بوده، قابل‌تأمل است.

وی در پایان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ایستادگی بر شعارها و خواسته‌هایی که مردم خواستند صرفاً در فضایی آرام و گفت‌وگویی قادر به تحقق است و این کار مرحله‌ای و گام‌به‌گام صورت می‌گیرد. دولت ضمن پایداری بر مواضع از وارد شدن به ورطه‌ای که رقیب تندرو خواستار آن است باید بر حذر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز