خبرگزاری کار ایران

کیانوش راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

«روحانی » رقبا را «خلع شعار» کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۹۵

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: دولت نباید در بیان جهت‌گیری‌های عدالت‌خواهانه خود به نفع طبقات محروم کوتاهی کند و در این رابطه نیاز است تا بدون افتادن در دام پوپولیسم جناح رقیب خود را خلع شعار کند و شعارهای جذاب را که موردقبول نیز هست به کار گیرد.

طبقه متوسط نقش برجسته‌ای در جامعه دارد ازاین‌رو به‌طورمعمول بخشی از برنامه‌ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی به این طبقه معطوف می‌شود و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی سعی می‌کنند تا سبد رأی آن‌ها را جذب خود کنند، اما این بدین معنا نیست که طبقات محروم نادیده گرفته شوند که اتفاقاً مشاهده می‌شود برخی از کاندیداها در تمام ادوار انتخاباتی با شعارهای فریبنده مستقیماً این طبقه را مدنظر قرار می‌دهند.

نمونه بارز آن‌هم نوع تبلیغات محمود احمدی‌نژاد در سال 84 بود. او مستقیم طبقات ضعیف‌تر جامعه را نشانه گرفت و با شعارهایی مانند ارائه پول نقد، مبارزه با ظالمان و توزیع ثروت به‌طور یکسان در کشور، موفق شد به پاستور راه یابد. این کار محمود احمدی‌نژاد گرچه بیشتر منجر به توزیع فقر در بین مردم فقیرتر شد، اما بازهم کاندیداهایی در دوازدهمین دوره رقابت‌های ریاست جمهوری با همین ترفند وارد میدان شده‌اند و این کار آنان بدین معنا است که باوجود یک تجربه تلخ در همین زمینه بازهم عده‌ای معتقدند از این راه موفق به کسب آرا موردنیاز خواهند شد.

محمد کیانوش راد، در قالب توصیه‌ای به ستاد انتخاباتی حسن روحانی برای مقابله با شعارهای عوام‌فریبانه گفت: مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت فعلی را باید به زبان ملموس و شکل آماری در رابطه با موضوعات مختلف برای مردم توضیح داد و به‌عنوان‌مثال دراین‌باره که اگر فلان مبلغ به حقوق شما افزوده شود یا یارانه افزایش یابد ارزش پول به چه میزان کم خواهد شد، صحبت کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نیاز است تا نتیجه افزایش نقدینگی و ارائه مستقیم پول نقد به طبقات کمتر برخوردار که درنهایت منجر به افزایش تقاضا و قیمت‌ها خواهد شد بابیان نمونه‌های عینی مانند قیمت زمین، مسکن، دلار و سکه و مواردی این‌چنینی به‌صورت واضح‌تری برای مردم توضیح داده شود.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: دولت نباید در بیان جهت‌گیری‌های عدالت‌خواهانه خود به نفع طبقات محروم کوتاهی کند و در این رابطه نیاز است تا بدون افتادن در دام پوپولیسم جناح رقیب خود را خلع شعار کند و شعارهای جذاب را که موردقبول نیز هست به کار گیرد. روحانی باید جهت‌گیری عدالت طلبانه را در مناظره‌های عادی به‌صورت شفاف‌تری مطرح نماید و شعارهایی که هم موردتوجه مردم و هم معطوف به عدالت اجتماعی است را درسخنان خود مطرح کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با میزان موفقیت دولت در این رابطه تا به امروز بیان کرد: در جهت‌گیری‌های عدالت‌طلبانه و برانداختن فاصله طبقاتی دولت در اقتصاد کلان قدم‌های بسیار بلند و اساسی برداشته، اما باید در سطح خود با اعلام سیاست‌های مشخص حمایتی که تکیه‌بر خدمات جانبی مثل آنچه در طرح سلامت انجام گرفت و دولت هزینه‌های سنگینی را در این خصوص متقبل شد ویا در سایر قسمت ها مانند ارائه کالا برگ‌های مشخص برای کارمندان و کارگران اقدامات خود و جهت‌گیری عدالت محو رانه‌اش را اعلام کند.

کیانوش راد در خصوص طبقه اجتماعی موردتوجه ستاد تبلیغاتی دولت، یادآور شد: آقای روحانی قدم‌های مثبتی را برداشته، اما ادبیاتی که برای بیان آن صورت گرفته نارسا است و باید به‌صورت صحیح در مناظره‌ها عنوان شود. افزایش یارانه‎ایی که به افراد زیرپوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفته و یا حمایت از زنان سرپرست خانواده، بیمه بیکاری و یا قدم‌هایی که برای کشاورزان انجام‌گرفته که درنتیجه آن خرید تضمینی گندم صورت گرفت ازجمله مواردی است که دولت باید در طرح آن‌ها بسیار فعال‌تر وارد میدان شود.

 منبع: رویداد 24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز