خبرگزاری کار ایران

اظهارات «ذوالفقارنسب» مشاور وزیر ورزش درباره تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۷۶

برخی رفتارهای آقای کی‌روش با فرهنگ ما ایرانی‌ها همخوانی ندارد. به طور مثال در دیدار برگشت ایران مقابل کره جنوبی در دوره قبلی مقدماتی جام جهانی، مقابل سرمربی حریف حرکتی انجام داد که به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

پس از اخراج مربیان و کادر ایرانی تیم ملی از اردوی دوبی توسط سرمربی تیم، خیلی‌ها تصور می‌کردند این‌بار رییس فدراسیون فوتبال به طور جدی به این موضوع ورود کند تا این مشکل بدون هیچ حاشیه خاصی حل شود؛ اما درست زمانی که اردوی جدید تیم ملی در تهران برای رویارویی با قطر شروع شد، همه متوجه شدند حتی مهدی تاج هم دیگر قادر به کنترل کی‌روش نیست و این مربی پرتغالی همچنان بر طبل بی‌احترامی خود به ایرانی‌ها می‌کوبد. این روزها سرمربی خارج از وظایفش تصمیماتی می‌گیرد و فدراسیون فوتبال هم به جای برخورد با این موضوعات از این تصمیمات حمایت می‌کند.

همه حواشی که این روزها گریبان تیم ملی و فدراسیون فوتبال را گرفته، از اردوی دوبی شروع شد. درحالی که همه تیم‌ها در تعطیلات نیم‌فصل انتظار داشتند بازیکنان‌شان را در اختیار داشته باشند تا با استراحت مناسب و البته انجام تمرینات، خود را برای نیم‌فصل دوم آماده کنند، به یکباره سرمربی تیم ملی درخواست برگزاری اردو در دوبی را به فدراسیون فوتبال ارایه کرد. در همان مقطع انتقاداتی به برگزاری این اردو مطرح شد، شدیدترین انتقاد از سوی برانکو ایوانکوویچ مطرح شد. جایی که سرمربی پرسپولیس با انتقاد نسبت به برگزاری اردو در نیم فصل عنوان کرد بازیکنان پرسپولیس از اردو‌های تیم ملی چاق برمی‌گردند! این اظهارات برانکو کافی بود تا آتش اختلافات سرمربی پرسپولیس و کی‌روش شعله‌ور شود. در ادامه سرمربی تیم ملی بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس را از اردو مرخص کرد و پس از اینکه متوجه شد هیچ یک از مربیان ایرانی تیم ملی از این تصمیم او حمایت نکردند، از آنها هم خواست اردو را ترک کنند.

مرد پرتغالی از چهار ایرانی کادرش خواست اردو را ترک کرده و به تهران بازگردند اما تماس مهدی تاج با دوبی باعث شد چهار ایرانی کادر در دوبی بمانند. البته هیچ کدام از آنها نمی‌دانستند اطاعت کردن از دستور مهدی تاج و سرپیچی از دستور کی‌روش، اخراج از تیم ملی را برای‌شان به همراه خواهد داشت. البته سرمربی تیم ملی بعدا در مصاحبه‌ای که مقابل فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران انجام داد، درباره وضعیت دستیاران ایرانی‌اش صراحتا گفت، تصمیم‌گیری در این باره را به فدراسیون فوتبال واگذار کرده است.

برای بررسی این موضوع با بیژن ذوالفقارنسب هم‌کلام شدیم تا دیدگاه‌های کارشناسی مشاور وزیر ورزش و جوانان را بدانیم. او در ابتدای صحبت‌های خود به نتایج خوب تیم ملی در مقدماتی جام جهانی اشاره کرد و گفت: روند تیم ملی و نتایجی که این تیم در مقدماتی جام جهانی کسب کرده، بسیار مثبت بوده است. ما نباید موفقیت صعود به جام جهانی را دست‌کم بگیریم اما از طرفی هم باید بدانیم موفقیت فقط صعود به جام جهانی نیست. یعنی از الان باید برای کسب نتایج درخشان در جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم در آنجا برای نخستین بار از گروه خودمان صعود کنیم. البته تیم برخلاف نتایج بسیار خوبی که داشته از نظر حواشی و اتفاقات پیرامون خودش شرایط خوبی ندارد.

وی ادامه داد: کارلوس کی روش از نظر فنی مربی بسیار خوبی است که تا به امروز نتایج خوبی را با تیم ملی کسب کرده است اما متاسفانه این مربی گاهی تصمیماتی اتخاذ می‌کند که در حیطه وظایف او نیست. سرمربی تیم ملی باید نسبت به رفتارش تغییر نگرش دهد. من بارها در مصاحبه‌های مختلف به صراحت گفته بودم عملکرد کارلوس کی‌روش در مسائل غیرفنی مورد تایید نیست. به طور مثال اینکه کی‌روش بخواهد مربیان ایرانی و البته مدیر تیم ملی را اخراج کند، در حیطه وظایفش نیست.

این کارشناس فوتبال ایران همچنین گفت: به خاطر بی‌کفایتی‌هایی که طی ١٢ سال اخیر انباشته شده است، کی‌روش روش خاصی را در پیش گرفته که بتواند کار خودش را پیش ببرد. برخی رفتارهای آقای کی‌روش با فرهنگ ما ایرانی‌ها همخوانی ندارد. به طور مثال در دیدار برگشت ایران مقابل کره جنوبی در دوره قبلی مقدماتی جام جهانی، مقابل سرمربی حریف حرکتی انجام داد که به هیچ عنوان مورد تایید نیست. هیچ مربی ایرانی چنین حرکتی را انجام نمی‌دهد اما حرکت کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در کره به ثبت رسید. به اعتقاد من مسوولان رده بالای فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر به این مسائل و حواشی ورود کنند تا با مدیریت درست به تیم ملی کمک کنند.

ذوالفقارنسب در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا جدایی مربیان ایرانی به تیم ملی لطمه خواهد زد، گفت: مطمئن باشید نبود مربیان ایرانی به تیم ملی لطمه خواهد زد. تیم ملی یک کلاس آموزشی بسیار خوب است تا مربیان جوان ما در آن در کنار مربیان خارجی بزرگ کسب تجربه کنند. آقای کی‌روش از نظر فنی دانش بالایی دارد و حضور مربیان ایرانی در کنار او می‌تواند علاوه بر کمک به تیم ملی به افزایش دانش مربیان ایرانی کمک کند. به طور مثال یک مربی جوان باید بداند به عنوان یک دستیار در کنار یک سرمربی چه شرح وظایفی دارد یا در شیوه طراحی تمرینات باید چه کاری انجام دهد. تا جایی که من می‌دانم در قرارداد آقای کی‌روش ‌بندی وجود دارد که باید مربی ایرانی در کنارش حضور داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرمربی خارجی به ایران می‌آید، باید کنترل شود تا شرح وظایفش را بداند. در موضوع کی‌روش و مربیان ایرانی هم فدراسیون فوتبال باید مصلحت‌اندیشی‌ها را کنار بگذارد و با مدیریت درست و منطقی به دنبال کم کردن حواشی باشد. اگر همین رویه ادامه داشته باشد مطمئنا تیم ملی در آینده نزدیک با مشکل روبه‌رو می‌شود و دیگر نمی‌تواند نتایج خوبی بگیرد. ما به عنوان کارشناس فوتبال از آقای تاج انتظار داریم در این مورد درایت بیشتری نشان دهند.

منبع: اعتماد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز