خبرگزاری کار ایران

راه‌های کنترل قندخون

به یاد داشته باشید علت این بیماری، کنترل نشدن قندخون است. پس اگر بتوانید قندخون‌تان را کنترل کنید و آن را در محدوده طبیعی نگه دارید، عملا بیماری خودتان را کنترل کرده‌اید. درمان‌های دیابتی هم معمولا دارو‌ها و اقداماتی هستند که قندخون را کاهش می‌دهند که البته بسته به نوع دیابت، درمان فرق می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از میزان، دیابت نوع یک، دیابت وابسته به انسولین است و برای درمان‌اش، از‌‌ همان زمان تشخیص بیماری، یعنی از‌‌ همان دوران کودکی انسولین تجویز می‌شود و بیمار باید طبق دستور پزشک خانواده روزانه چند نوبت انسولین تزریق کند.

در دیابت نوع دو، پزشکان محتاطانه‌تر برخورد می‌کنند، یعنی ابتدا سعی می‌کنند علت به وجود آمدن بیماری را متوجه شوند و با توجه به آن، درمان را شروع کنند.

برای این نوع دیابت، خط اول درمان، ورزش‌ و رژیم غذایی است ولی اگر این روش جواب ندهد، داروهای خوراکی را برای این دسته از بیماران تجویز می‌کنند.

احتمالا داروهای ‌مت‌فورمین و گلی‌بن‌کلامید برای بیماران دیابتی و خانواده‌های آنان نام‌هایی آشناست اما بیمار دیابتی نوع دو در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی حین مصرف دارو‌ها یا نامنظم مصرف کردن دارو‌ها یا مقاومت به درمان‌های دارویی ممکن است در ‌‌نهایت مجبور شود از انسولین نیز برای کنترل قندخو‌ن‌اش استفاده کند.

کد خبر : ۴۴۶۱۵۳