خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن دیابت ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

تعداد مبتلایان به بیماری دیابت رو به افزایش است/ 30 سال است بر ضرورت اطلاع‌رسانی تاکید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۷۷۱

رییس انجمن دیابت ایران گفت: در آمار دیابتی‌ها هیچ کاهشی نداریم و تعداد مبتلایان به بیماری دیابت همچنان رو به افزایش است.

اسدااله رجب؛ رییس انجمن دیابت ایران در خصوص آخرین وضعیت بیماران دیابتی کشور به خبرنگار ایلنا گفت: در کشور ما بیش از 8 میلیون بیمار دیابتی وجود دارد که متاسفانه نیمی از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در آمار دیابتی‌ها هیچ کاهشی نداریم و تعداد مبتلایان به بیماری دیابت همچنان رو به افزایش است.

رییس انجمن دیابت ایران یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که بیشترین مبتلایان به بیماری دیابت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه درمان بیماری دیابت و آگاهی‌رسانی درباره این بیماری در کشور وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: اکثر بیماران از کنترل نامطلوب درمانی برخوردار هستند و به همین دلیل بیماران همواره دچار عوارض زودرس و دیررس می‌شوند و وقتی از خطرات این بیماری آگاه می‌شوند که زمان گذشته است.

رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: 30 سال است که داخل کشور تکرار می‌کنیم که برای جلوگیری از شیوع بیماری دیابت باید اطلاع‌رسانی کنیم تا اطلاعات کافی در مورد خطرات این بیماری در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانیم در جهت بهبود دیابتی‌های کشور انجام دهیم بحث آموزش است که رسانه ملی می‌تواند در این زمینه نقش بسیار خوبی ایفا کند. باید از مسئولانی که در سیاست‌گذاری این موضوع نقش دارند پرسید که برای بهبود وضعیت دیابتی‌ها چه کرده‌اند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز