خبرگزاری کار ایران

هزینه سربار بانک‌ها بالا است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه بالای سربار بانک‌ها گفت: در صورتی که در نظام اقتصادی به ارائه تسهیلات قرض الحسنه توجه شود اقتصاد کشور با رونق روبرو می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت؛ علیرضا محجوب، درباره وضعیت ارائه تسهیلات قرض الحسنه دربانک‌ها گفت: براساس تعالیم اسلامی باید به موضوع قرض الحسنه در اقتصاد توجه جدی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع جاری بانک‌ها بایدصرف امور قرض الحسنه شود.

محجوب ادامه داد: فعالیت بانک‌ها عمدتا در زمینه محاسبه نرخ سود سپرده و وام‌ها است؛ این درحالی است که این موضوع در دنیا منسوخ شده است.

وی با بیان اینکه باید در بانک‌ها تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود، گفت: در صورتی که در نظام اقتصادی کشور به ارائه تسهیلات قرض الحسنه توجه شود اقتصاد کشور با رونق روبرو می‌شود و زمینه خروج از رکود فراهم خواهد شد.

محجوب با بیان اینکه در حالی نرخ تورم در کشور یک رقمی اعلام می‌شود که نرخ وام‌های بانکی بالا است، گفت: تنها یک یا دو بانک در کشور بیشتر در زمینه ارائه تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هزینه سربار بانک‌ها بالا است و حتی کارمزد وام‌های قرض الحسنه حدود ۹درصد است؛ این درحالی است که نرخ سود وام در بسیاری از کشور‌ها کمتر از ۳درصد است.

کد خبر : ۴۴۰۹۸۳