خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خبر داد:

واگذاری تسهیلات بانکی و خدمات ترک اعتیاد رایگان برای معتادان در همدان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: برای معتادانی که گواهی ترک اعتیاد ارایه دهند تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، مهرداد نادری‌فر گفت: این توافق با بانک کارآفرین صورت گرفته و افرادی که گواهی سلامت ارایه دهند برای دریافت تسهیلات بانکی 150 میلیون ریالی قرض الحسنه معرفی‌نامه صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: حتی کارفرمایانی که بتوانند افراد ترک اعتیاد را زیر چتر اشتغال قرار دهند، 150 میلیون ریال به ازای هر فرد تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

نادری‌فر در ادامه گفت: از سوی دیگر معتادانی که برای ترک اعتیاد داوطلب شوند نیز مراحل درمان آنها در مرکز ماده 15 به صورت رایگان ارایه می‌شود اما در صورت ممانعت معتادان نیز ضمن جمع آوری آنها، به مرکز ماده 16 انتقال می‌یابند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب تپه 'پیسا' محل اقامت معتادان گفت: علوم پزشکی می‌تواند با اعزام پزشک به این منطقه نسبت به معاینه معتادان از جمله در بیماری‌های ایدز ، هپاتیت و سایر بیماری‌های عفونی اقدام کنند و افراد آلوده شناسایی و نسبت به درمان آنها برنامه‌ریزی شود.

وی از بهزیستی همدان نیز خواست تا نسبت به اعزام مشاور روانی برای بررسی شرایط روحی و روانی معتادان تپه پیسا اقدام کند.

نادری فر با تاکید بر اینکه همدان به عنوان شهر 'بشردوستانه' مطرح است، گفت: به عنوان نوع دوست وظیفه کمک به کارتن خواب ها، افراد بی‌سرپرست و حتی معتادان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه تشکل‌های خیریه در سطح همدان نسبت به کمک‌های انسان دوستانه فعالیت دارند که اغلب نیز تمایلی به مطرح شدن ندارند اما طبق آمارها : 27 موسسه خیریه در حوزه سلامت و 20 تشکل در حوزه کمک به نیازمندان داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مکان برای استقرار معتادان و کارتن خواب‌ها از سوی شهرداری مهیا شده است، فعالیت شورا و شهرداری در این بخش را مورد تمجید قرار داد.

تپه پیسا واقع در حاشیه شهر همدان در حال حاضر محل استقرار معتادان است.

براساس آمارها 400 معتاد در این محل روزانه تجمع می‌کنند.

کد خبر : ۴۴۰۱۱۳