خبرگزاری کار ایران

کاظم راست‌‌گفتار:

سرانجام «شهرزاد» معلوم نیست

همین الان سریال خوب «شهرزاد» با یک مخاطره بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند که اصلا معلوم نیست سرنوشتش به کجا ختم می‌شود. با این داستان‌ها که در موردش پیش آمده اصلا معلوم نیست که به فرجام برسد که بخواهد اکران شود یا نشود

کاظم راست‌‌گفتار کارگردان سینما گفت: همچنان مشغول نگارش مجموعه «شوهر آهو خانم» هستیم و قرار است در دی ماه فیلمبرداری را آغاز کنیم. کرمانشاه و کرمان نیز جزو محل‌های فیلمبرداری هستند.

به گزارش ایلنا به نقل ازآرمان، کاظم راست‌گفتار از روند تولید مجموعه «شوهر آهو خانم» که قرار است آن را برای توزیع در شبکه نمایش خانگی آماده کند، گفت: به شدت درگیر نگارش و همزمان پیش تولید این مجموعه هستیم و نویسندگان بابک کایدان، مصطفی زندی، کامران مهربان و طلا معتضدی مشغول به نگارش هستند و من نیز به عنوان سرپرست نویسندگان در کنار دوستان فعالیت دارم. مهدی شمس نیز در جایگاه تهیه کننده است.

این کارگردان و نویسنده افزود: مجموعه «شوهر آهو خانم» در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد. اگر این پروژه کمی کند پیش می‌رود به دلیل این است که تلاش داریم متن خوب و با کیفیتی را برای اجرا آماده کنیم. این پروژه به دلیل محتوای تاریخی که دارد باید در آن دقت زیادی صورت بگیرد از طرفی لوکیشن‌های زیادی داریم که تلاش می‌شود نزدیک به اصل واقعیت خود باشد. قصه ما از ۱۳۱۳ تا ۱۳۲۰ هجمری شمسی را روایت می‌کند. شهرک سینمایی، کرمانشاه و کرمان محل‌های فیلمبرداری این مجموعه خواهند بود. با تعدادی از دوستان صحبت کردیم اما قراردادی نوشته نشده اما با توجه به برآوردی که انجام شده است و همچنین نیازما به فیلمبرداری در زمستان احتمال زیاد در دی ماه فیلمبرداری خود را آغاز کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به بازه زمانی که در نظر دارید اگر احیانا در بخش توزیع اثرتان با پروژه «شهرزاد» همزمانی پیدا کنید نگرانی ندارید، گفت: ابتدا که فکر نمی‌کنم اینطور شود. در ایران وقتی هرچیزی انجام شد باید در موردش حرف زد. همین الان سریال خوب «شهرزاد» با یک مخاطره بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند که اصلا معلوم نیست سرنوشتش به کجا ختم می‌شود. با این داستان‌ها که در موردش پیش آمده اصلا معلوم نیست که به فرجام برسد که بخواهد اکران شود یا نشود البته انشاا... که بشود. مسابقه و رقابتی نیست. در واقع ما کار خودمان را می‌کنیم اگر هم، همزمانی پیش بیاید شاید بد نباشد. هر چه بازار پر بار‌تر باشد از هجمه‌های فرهنگی بیگانه مردم در امان‌ترند. تقریبا فکر می‌کنم بیش از ۸۰ درصد سرگرمی فرهنگی مردم ما از خارج از کشور تامین می‌شود و این بسیار بد است.

راست‌گفتار درباره اکران فیلم سینمایی «آشوب» و حضور نیافتنش در جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم سینمایی بعد از فیلم «دو دزد و دو پری» در گروه سینمایی آزادی اکران عمومی خواهد شد که امیدوارم با استقبال عمومی مواجه شود.

این کارگردان در ادامه اظهار کرد: جشنواره برای از ما بهتران است. آثاری که با پول دولت فیلم می‌سازند دغدغه اکران، هزینه، تماشاگر و فرهنگ ندارند. در واقع فرهنگ برای‌شان مهم نیست. مراسم دورهمی است که جمع می‌شوند و چهار جایزه شبه طلایی و شبه شیشه‌ای هم می‌گیرند. در حالی که فاجعه‌ای بزرگ‌تر از فرهنگ ایران در دنیا وجود دارد؟ کشوری که ادعای انقلاب و فرهنگ، مدنیت و ۶۰۰۰ هزار سال تمدن دارد و می‌گوید سینمای ایران تنها سینمایی است که در برابر‌هالیوود ایستاده است، آن وقت این سینمایی که درست شده آن چیزی است که ما می‌خواستیم؟

کد خبر : ۴۲۴۲۶۴