خبرگزاری کار ایران

پینوکیو به سینما می‌رود

«متئو گارونه» کارگردان ایتالیایی ساخت اقتباس سینمایی جدید از رمان «ماجراهای پینوکیو» را بر عهده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از ورایتی،‌ «متئو گارونه» کارگردان نام آشنای ایتالیایی، کارگردانی فیلم «پینوکیو» را با فیلمنامه‌ای اقتباسی به قلم خودش بر عهده خواهد داشت و قرار است ساخت این فیلم از بهار سال آینده میلادی در مناطق لاتزیو و توسکانی ایتالیا آغاز شود.

قرار است «تونی سرولیو» بازیگر مطرح ایتالیایی فیلم برنده اسکار «زیبایی بزرگ» در نقش پدر «پینوکیو» ایفای نقش کند.

«سرولیو» پیش از این در سال 2008 برای بازی در فیلم «ستاره» از ساخته‌های «متئو گارونه» بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم اروپا شد.

»گابریله استوارت» رئیس کمپانی «HanWay Fiilm» که حق پخش جهانی فیلم «پینوکیو» را بر عهده خواهد داشت گفت: «گارونه» که یک فیلمساز رویا نگر است که تصویری جدید از یکی از معروف ترین داستان‌های جهان خواهد ساخت که پس از انیمشن کلاسیک محصول دیزنی به ندرت به آن پرداخته شده است.

این یک اقتباس سینمایی حقیقی با بازیگران ویژه و یک فانتزی منحصر به فرد از دنیای رمزآلود و شگفت‌انگیز «پینوکیو» است و حیوانات و موجودات خیالی دنیای پینوکیو با آمیزه‌ای از جلوه‌های کامپیوتری و گریم‌های چند لایه بازیگران خلق می‌شود.

«متئو گارونه» تا کنون دوبار در سال‌ 2008 با «گامورا» و 2011 با «واقعیت» جایزه بزرگ جشنواره کن را از آن خود کرده است و فیلم «داستان داستان‌ها» از او نیز درجشنواره کن 2015 رونمایی شد.

او درباره ساخت فیلم «پینوکیو» گفت:«ساخت این فیلم رویای من بوده است و به زمان‌های دور و زمانی که بچه بودم، بازمی‌گردد و با این فیلم سفرم را که با فیلم «داستان داستان‌ها» شروع شده در دنیای افسانه‌ها تکمیل خواهم کرد. امیدوارم  با توجه به تجاربی که کسب کرده‌ام این فیلم،یک تکامل باشد. عشق من به «پینوکیو» عشق در نگاه اول نیست و این شخصیتی بوده است که همواره مرا به سوی خود کشانده و تاثیرات آن را در دو فیلم «گامورا» و «واقعیت» نیز می‌توان دید".

کد خبر : ۴۲۲۴۶۳