خبرگزاری کار ایران

افسردگی رنگ پوست را تیره می‌کند

عضو انجمن علمی طب‌سنتی ایران گفت: افسردگی رنگ پوست را تیره می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایسنا، داوود بیات، با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از بیماری‌ها مربوط به مزاج است، اظهار کرد: سوءمزاج در تغییر رنگ چهره تأثیر بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه با کم یا زیاد شدن هر کدام از اخلاط 4گانه شامل هر یک از چهار مایع خون یا دم، زردآب یا صفرا، سودا یا زردآب سوخته یا صفرای سیاه و بلغم مایع مخاطی، تغییر رنگ در چهره نمایان می‌شود، اظهار کرد: گاهی علل تغییر رنگ خارج از بدن است به طوریکه قرار گرفتن در معرض گرما و سرمای زیاد نیز باعث تغییر رنگ می‌شود و خشکی و رطوبت محیط می‌تواند بر آن دامن زند.

بیات یکی دیگر از علل تغییر رنگ در صورت را غم و نگرانی دانست و ادامه داد : بیماری افسردگی و فشارهای عصبی و روانی هم می‌تواند باعث تیره شدن رنگ پوست شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد در هضم غذا دچار مشکل باشد علاوه بر تغییر رنگ چهره، در درازمدت عامل بیماری‌های مزمن در بدن فرد می‌شود و بهتر است برای رفع این مشکل بهتر است عکس مزاج خود غذا مصرف کند.

این متخصص طب‌سنتی توصیه کرد: برای جلوگیری از تغییر رنگ سیما و ابتلا به یکسری از بیماری‌ها کمتر از غذاهایی با هضم سنگین مانند ماکارانی و غذاهای سرخ‌کردنی استفاده شود.

کد خبر : ۴۲۲۴۲۵