خبرگزاری کار ایران

ظرفیت رسانه‌ها با توجه به توانمندی‌ آنها به کار گرفته می‌شود

کد خبر : ۳۹۴۹۰۵

رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید براهمیت تخصص‌گرایی در حوزه روابط عمومی،‌ به جدیت اتاق ایران در برقراری تعامل مطلوب با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اتاق ایران به همه رسانه‌ها با یک نگاه می‌نگرد و تلاش خواهدکرد از ظرفیت‌ رسانه‌ها مناسب با توانمندی آنها بهره ببرد.

به گزارش  ایلنا به نقل از خبرنگار جهان اقتصاد، محسن جلال‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیران روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران با قدردانی از زحمات حمیدرضا شوشتریان مدیر پیشین روابط عمومی، ابراز امیدواری‌کرد: حضور محمدرضا عرب به عنوان مدیر جدید، آغاز نگاهی نو به روابط عمومی باشد.

وی با قدردانی از همراهی همیشگی رسانه‌ها، بر باور خود به نقش روابط عمومی در اتاق ایران تأکید و تصریح کرد: انتخاب مدیر روابط عمومی به دلیل اهمیت بالای این سمت در اتاق ایران با تأنی بسیار انجام شد.

رئیس اتاق ایران در ادامه، انتظارات اتاق ایران از روابط عمومی خود را برای همکاری و تعامل سازنده با رسانه‌های خبری تشریح کرد.

وی با بیان اینکه نباید رابطه و آشنایی ملاک فعالیت در روابط عمومی باشد، اهمیت آموزش‌های تخصصی برای روابط عمومی را مورد توجه قرارداد و گفت: همه همکاران روابط عمومی باید افرادی متخصص در کار خود باشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اهمیت پاسخگویی درست و اقناع اصحاب رسانه را مورد توجه قرارداد و با بیان اینکه اتاق ایران هیچگاه ادعا نمی‌کند به همه مسائل اشراف کامل دارد، عنوان کرد: در پاسخ به سؤال خبرنگاران، باید پاسخ درست و به‌دور از ابهام داده شود و نباید با پاسخی انحرافی یا سؤال پرسیدن دوباره، آنچنان که در دولت پیشن رخ می‌داد، جریان اطلاعات را دچار ابهام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعات در اتاق ایران همانند سرمایه است؛ اما نه سرمایه‌ای که در گاو صندوق بماند، گفت: اطلاعات اگر جریان نیابد، ارزش خود را از دست می‌دهد و اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

رئیس اتاق ایران با تأکید بر لزوم آموزش تخصصی خبرنگاران و اصحاب رسانه، از برنامه اتاق ایران برای آموزش تخصصی خبرنگاران با همکاری مؤسسه‌ آموزشی و پژوهشی برنامه‌ریزی و مدیریت (موسسه نیاوران) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جلال‌پور بر بهره‌بردن هرچه بیشتر اتاق ایران از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان و انتقال اطلاعات در قالب معاونت فضای مجازی روابط عمومی اتاق ایران تأکید کرد.

در ادامه احمد فیاض‌بخش دبیرکل اتاق ایران نیز با قدردانی از زحمات مدیر پیشین روابط عمومی، ورود محمد‌رضا عرب را خوش‌آمد گفت و با بیان اینکه رئیس اتاق ایران، خود فردی رسانه‌ای است، ابراز امیدواری‌کرد: اتاق ایران در دوران پسا تحریم و با توجه به الزامات این دوران، تعامل و همکاری سازنده‌ای با اصحاب رسانه‌ برقرارکند.

همچنین حمیدرضا شوشتریان، با تشکر از افرادی که در این مدت از مجموعه روابط عمومی حمایت کرده‌اند، با اذعان به وجود شخصیت رسانه‌ای رئیس اتاق ایران، از تلاش همه همکاران روابط عمومی در دوره تحت مدیریت خود قدردانی کرد.

در ادامه؛ محمدرضا عرب مدیر روابط عمومی اتاق ایران، با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته و تصدی سمت مدیریت روابط عمومی در دستگاه‌های دولتی مختلف با مدیرانی مواجه بوده است که با اصرار مجبور به فعالیت رسانه‌ای می‌شدند، وجود دیدگاه‌های مشترک با رئیس و هیئت رئیسه اتاق ایران و داشتن شخصیت آگاه، صاحب نظر و رسانه‌ای جلال‌پور را در تصدی این پست مهم دانست و گفت: شخصیت رئیس اتاق ایران، سرمایه خوبی برای روابط دوستانه و حرفه‌ای بین اتاق و رسانه‌ها خواهد بود.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران همچنین در بیان انتظارات خود از خبرنگاران و اصحاب رسانه، بر لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی خبرنگاران تأکید کرد و اهمیت آموزش تخصصی خبرنگاران با همکاری روابط عمومی اتاق و لزوم تحلیل‌های کارشناسی اقتصادی و تجاری را مورد توجه قرار داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز