خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند یک پزشک از خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۳۵۲

«مهم نیست که جراح عروق بر آسفالت سرد خیابان منتظر کمک است، مهم هورا کشیدن مردم دوربین به دست پشت سر خبرنگاری است که آسانترین خبرها را دوست دارد.»

به گزارش ایلنا، دکتر امید رضایی فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی متن زیر درباره اتفاقات اخیر مرتبط با جامعه پزشکی نوشته و برای انتشار در اختیار «عصرایران» قرار داده است.

نوشته این پزشک به شرح زیر است:

«هنوز فیلم تکان‌دهنده ناله‌های دکتر صادقی جراح عروق کرمانشاه از خاطرمان نرفته که بر روی آسفالت خیابان تقاضای کمک می‌کرد و مردم (همان‌ها که برایشان باید از جان گذشت) به جای کمک سرگرم فیلم‌برداری بودند.

فیلم خبری که در هر جای دنیا چون برق در دقیقه‌ای می‌توانست پایه‌های سست اخلاقی جامعه را به چالش بکشد، به لطف چشمان بستۀ اصحاب خبر هیچ بازتابی نداشت.

این روزها مهمترین خبر از نظر سایت‌های مختلف، حادثه بخیه یک کودک در خمینی‌شهر است. سایت‌ها را جستجو می‌کنم؛ همه کپی‌شده از یکدیگر هستند. انگار هیچ خبرنگاری حوصله رسیدن به مرکز واقعه را ندارد. دریغ از مصاحبه‌ای با پزشک و پرستار بخت‌برگشته.

آنچه وجود دارد، فقط فریاد وامصیبتای مرگ اخلاق پزشکی است که به سردمداری سایت‌های مختلف انجام می‌شود.

راحت‌ترین کار این روزها، محکوم کردن یک فرد برای یک تخلف است؛ سخت‌ترین کار اما جلوگیری از انحطاط اخلاقی جامعه است.

به نظر می‌رسد اصحاب قلم، که در هر جامعه‌ای می‌توانند روشنگر باشند، مشغول خبرپراکنی برای بیننده بیشتری هستند.

پرداختن به ریشه‌های انحطاط اخلاقی جامعه، سخت‌تر از زدن گردن یک متخلف (پزشکِ بخیه نَزن) است.

مهم نیست که جراح عروق بر آسفالت سرد خیابان منتظر کمک است، مهم هورا کشیدن مردم دوربین به دست پشت سر خبرنگاری است که آسانترین خبرها را دوست دارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز