خبرگزاری کار ایران

آش برگ بختیاری را با این روش آماده کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۵۲۶

آش بلگ یک نوع آش رشته محلی بختیاری است که به نام آش برگ نیز شناخته می‌شود و در زبان محلی با نام “بلگ” تلفظ می‌شود.

آش بلگ یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع آش بختیاری است که بدون حبوبات و با استفاده از مواد اولیه در دسترسی آماده می‌شود. هر چند که محلی‌ها برای درست کردن این آش از سبزی‌های کوهی استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید با کمی سبزی آش نیز آن را آماده کنید. اما طرز تهیه آش بلگ بختیاری چگونه است؟

مواد لازم برای تهیه آش بلگ بختیاری

زمان پخت: ۱۸۰ درقیقه

 آرد برای رشته: ۳/۴ پیمانه

 نمک و فلفل: به مقدار لازم

 پیاز و نعناع داغ: به میزان لازم

 کشک غلیظ: نصف لیوان

 سبزی آش خرد شده و پخته: یک قاشق غذا خوری (در صورت تمایل)

 آب: ۴ تا ۵ لیوان

 ماش: نصف لیوان

 آب برای رشته: ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری

 نمک برای رشته: به مقدار لازم

این مقدار مواد اولیه که مشاهده کردید برای ۲ نفر کافی است. اگر توجه داشته باشید متوجه خواهیم شد که نسبت‌های دقیقی بین مواد اولیه در نظر گرفته شده تا غذای شما طعم بهتر و کیفیت بالاتری داشته باشد. اگر خواستید این غذا را برای تعداد نفرات بیشتری تهیه کنید باید با در نظر گرفتن نسبت‌هایی که بین مواد اولیه قرار داده شده مقدار آن‌ها را کاهش یا افزایش دهید تا غذای بهتری تهیه کنید. 

طرز تهیه آش بلگ بختیاری

برای تهیه این آش ابتدا باید داخل یک قابلمه بزرگ مقداری آب و ماش بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا ماش بپزد.

هنگامی که ماش‌ها پختند می‌توانید رشته آش را تهیه کنید. برای این کار باید آرد را درون یک ظرف بریزید و وسط آن را گرد کنید و مقداری نمک و آب داخل آن بریزید و کم کم با آرد مخلوط کنید تا خمیر به دست بیاید و بعد از آن با دست هم بزنید تا خمیر سفت شود و آن را ورز بدهید تا جایی که دیگر خمیر به دست شما نچسبد.

هنگامی که آرد را به شکل خمیر در آوردید، باید روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید و با وردنه آن را پخش کنید تا به ضخامت ۲ میلیمتر برسد و روی آن هم کمی آرد بپاشید و خمیر را تا بزنید.

سپس خمیری که تا شده را به شکل رشته‌های باریک با کمک چاقو برش بدهید و بر روی رشته‌هایی که برش داده‌اید یک کیسه کشیده و ۱۰ دقیقه به آن استراحت بدهید تا کاملا ورز بیاید.

برای آماده سازی مواد اولیه ۳۰ دقیقه زمان و برای پختن و جا افتادن آن ۳ ساعت زمان احتیاج دارید و می‌توانید این غذا را هم به عنوان وعده غذایی اصلی ناهار یا شام و هم به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان تهیه کنید.

منبع ایرنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز