خبرگزاری کار ایران

کاربران مرورگر «کروم» مراقب سرقت اطلاعاتشان باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۵۰

مایکروسافت سرقت اطلاعات از کاربران مرورگر کروم بدون اجازه آنها توسط مرورگر اج را تایید کرد.

مایکروسافت پس از حواشی متعدد و گزارش‌های مربوط به شیوه‌های مضر برای کاربران، باردیگر با اتهام سرقت آشکار داده‌ها از مرورگرهای دیگر توسط مرورگر اج دچار مشکلات جدی شد. بسیاری از کاربران این مرورگر ادعا می‌کنند که مایکروسافت اج بدون اجازه از کروم، تب‌ها و اطلاعات دیگر را به سرقت می‌برد.

مرورگر اج مایکروسافت گزینه‌ای دارد که می‌توانید از آن برای انتقال داده‌هایی، مانند تب‌های باز و تاریخچه و علاقه‌مندی‌ها به‌صورت خودکار از کروم به اج استفاده کنید. در زمان راه‌اندازی اولیه، اج از کاربران می‌خواهد اجازه دهند با مرورگرهای دیگر هماهنگ شوند تا بتوانند به‌سادگی از کروم یا فایرفاکس نیز استفاده کنند.

این گزینه به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات غیرفعال است. مایکروسافت در جریان راه‌اندازی اولیه ویندوز 10 نیز با صفحه‌ای طراحی‌شده شما را از این رفتار آگاه می‌کند.

اگرچه این اطلاع‌رسانی برای کاربران مفید است، به‌نظر می‌رسد که اج به انتخاب شما اهمیت نمی‌دهد و داده‌ها را از کروم می‌دزدد. تام وارن (Tom Warren) از ورج ادعا می‌کند که پس از به‌روزرسانی ویندوز، اج بدون اجازه تب‌های کروم را در دو تا از دستگاه‌هایش تصرف کرده است. مایکروسافت اج بابت مشکلات به‌وجودآمده با اجرای خودکار مرورگر و همراه با تمام داده‌های کپی‌شده از کروم، به جرمش اعتراف کرد. کاربران دیگری نیز این مشکلات نرم‌افزاری را تجربه کرده‌اند.

ازآنجاکه از وضعیت مایکروسافت درباره این موضوع خبری نداریم، فقط می‌توانیم حدس بزنیم که آیا این مشکل باگ است یا انتشار تدریجی یکی دیگر از مزاحمت‌ها. به‌هر‌حال، واضح است که اج در احترام به انتخاب کاربران خود مشکل دارد. چند هفته پیش، حساب رسمی مرورگر X به کاربری که از مزاحمت‌های اج شکایت کرده بود، پاسخی ناخوشایند داد.

کاربران اتحادیه اروپا که از مزاحمت‌های مداوم مایکروسافت اج خسته شده‌اند، به‌زودی می‌توانند این مرورگر را با راست‌‌کلیک کردن روی آن در منو شروع حذف کنند.

منبع: تک‌ناک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز