خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

قصه پر تکرار سرقت کابل تلفن در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۷۷

یک مسئول؛ جایگزینی فیبر نوری به جای کابل مسی

سرقت تأسیسات مخابراتی در شهرستان ارومیه همواره یکی از مهمترین چالش‌های مردم و مسئولین این شهرستان بوده است. به طوری که در برخی مناطق به یک رویه پرتکرار و آزار دهنده تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متاسفانه مدت هاست که بسیاری از شهروندان درگیر قصه تکراری سرقت کابل‌های مخابراتی هستند و با مراجعات مکرر به مخابرات نیز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

گویا مخابرات برای وصل مجدد ارتباط‌های قطع  شده، به تجهیزات جدید و جایگزین نیاز دارد که به دلیل بالا بودن میزان سرقت‌ها و گران بودن کابل‌ها در تأمین این تجهیزات مورد نیاز با مشکل روبه رو است و همین مسئله مدت زمان قطعی و انتظار برای رفع این قطعی را بسیار طولانی کرده است تا جایی که در برخی موارد این انتظار از یک سال نیز گذشته و شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

احمد مرادی یکی از شهروندان خیابان مدیریت ارومیه در این باره به ایلنا، می‌گوید: بیش از سه ماه است که تلفن ثابت منزل‌مان قطع شده و با وجود پیگیری‌های این جانب هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است و کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: با توجه  به اینکه میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی به شدت زیاد است، مشترکانی که ارتباط شان قطع شده است، در لیست انتظار قرار می‌گیرند که باز هم به دلیل نبود کابل و تجهیزات مخابراتی اتصال خطوط آنها زمان بر می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه نمی‌شود مردم به خاطر سارقان در مضیقه و مشکل باشند و نتوانند از اینترنتی که با هزینه گزاف خریداری کرده‌اند، استفاده کنند.

شهروند دیگری در اعتراض به قطعی چند ماهه تلفن ثابت خود به دلیل سرقت کابل می‌گوید: شرکت مخابرات  هر ماه هزینه‌هایی برای نگهداری خطوط تلفن ثابت از شهروندان دریافت می‌کند ولی هیچ اقدامی در راستای جلوگیری از سرقت کابل‌ها و وصل مجدد تلفن شهروندان انجام نمی‌دهد.

چنگیز نوری، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی هم از تغییر تکنولوژی مخابراتی از شبکه مسی به فیبر نوری برای مقابله با سرقت کابل‌های مخابراتی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار کیلومتر فیبر نوری مخابرات در استان بستر سازی شده است.

نوری افزود: هم اکنون و در فاز یک شهر ارومیه ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در حال اجرا است.

وی شروع طرح جایگزینی کابل مسی به فیبر نوری را از مناطق پر درخواست ارومیه عنوان کرده و می‌گوید: گلشهر یک، ایثار، رودکی و مجتمع مخابراتی شهید قندی جز این مناطق هستند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در خصوص جایگزینی کابل‌های سرقت شده نیز گفت: متاسفانه با وجود جایگزینی کابل‌های مسی در برخی مناطق حاشیه‌ای شاهد تکرار موارد سرقت هستیم.

نوری اضافه کرد: همچنین این طرح  در شهرستان‌های استان نیز در حال اجرا است که در بوکان ۲۸ کیلومتر در حال اجرا و در پیرانشهر ۱۵ کیلومتر و با پوشش ۶۴ نقطه این شهر در حال اتمام بوده و در اشنویه برای ۲۰۰ مشترک ظرفیت سازی صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی ادامه می‌دهد: این طرح در شهرهای نقده و میاندپآب به میزان ۴۰ کیلومتر پیمان سپاری شده و در شهرستان‌های خوی و سلماس نیز به میزان ۴۰ کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار است.

به گفته نوری آذربایجان غربی با بیش از ۱۱ هزار مشترک FTTH جز استان‌های برخوردار کشور است.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز