خبرگزاری کار ایران

آموزش تعویض دستگیره درب اتاق بدون دردسر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۵۲

در این مقاله نحوه تعویض دستگیره در به صورت ساده و مرحله به مرحله آموزش داده می شود. برای تعویض دستگیره در، به یک مجموعه دستگیره در جدید و یک پیچ گوشتی نیاز دارید. نحوه تعویض دستگیره در کار نسبتاً ساده ای است که با کمی دقت و حوصله می توان آن را انجام داد.

به گزارش ایلنا، دستگیره‌های درب، جزئی از دکوراسیون داخلی خانه هستند که می‌توانند در زیبایی و جلوه کلی خانه تأثیرگذار باشند. دستگیره‌های درب با طرح‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجود هستند که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

یا ممکن است با گذشت زمان، دستگیره های شما شروع به فرسودگی کند، احساس شل شدن کند، زرق و برق خود را از دست بدهد و در نتیجه کار کردن با چالش مواجه شود.

وقتی این اتفاق می افتد، نشانه قطعی این است که دستگیره شما نیاز به تعویض دارد یا باید آن را تعمیر کنید. شما که نمی خواهید این علامت را نادیده بگیرید و یک روز در یک اتاق به دام بیفتید!

شاید فکر کنید تعویض دستگیره های درب های خانه می تواند یک پروژه گران قیمت و وقت گیر باشد. علاوه بر این، ممکن است احساس کنید که برای انجام این کار مهارت لازم را ندارید. با این حال، تعویض دستگیره های درب یک راه ساده و مقرون به صرفه برای ایجاد تغییر در ظاهر و احساس خانه شما است. راهنمای ما را در زیر دنبال کنید و ما به شما نشان می دهیم که تعویض دستگیره های درب شما چقدر می تواند ساده باشد.

آموزش تعویض دستگیره درب اتاق بدون دردسر

هنگام انتخاب دستگیره باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید

انتخاب دستگیره های جدید

پس از اینکه تصمیم گرفتید که دستگیره های درب قدیمی شما نیاز به تعویض دارند، مرحله بعدی انتخاب دستگیره جدید است. با این همه سبک و طرح مختلف در بازار، انتخاب می تواند گیج کننده باشد. هنگامی که تصمیم به به روز رسانی یا تعویض دستگیره های خود می گیرید، مهم است که سبک جدیدی را انتخاب کنید که هم عملکرد و هم زیبایی را ارائه دهد.

هنگام انتخاب دستگیره های درب جدید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. این عوامل شامل موارد زیر است: نوع دستگیره ، جنس دستگیره ، رنگ دستگیره و امنیت دستگیره

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انتخاب دستگیره های درب جدید آورده شده است:

• به نیازهای خود فکر کنید. آیا به دستگیره ای نیاز دارید که فقط برای باز و بسته کردن درب استفاده شود؟ یا به دستگیره ای نیاز دارید که دارای قفل نیز باشد؟

• به بودجه خود فکر کنید. دستگیره های درب می توانند از چند دلار تا چند صد دلار قیمت داشته باشند.

• به سبک دکوراسیون خانه خود فکر کنید. دستگیره های درب باید با دکوراسیون کلی خانه شما مطابقت داشته باشند.

با پیروی از این نکات، می توانید دستگیره های درب جدیدی را انتخاب کنید که هم زیبا و هم کاربردی باشند و به خانه شما جلوه ای تازه و جذاب ببخشند.

آموزش تعویض دستگیره درب اتاق بدون دردسر

نحوه تعویض دستگیره در اتاق

گام‌به‌گام تعویض دستگیره درب منزل

1. دستگیره‌های قدیمی را بردارید

اولین قدم این است که دستگیره‌های قدیمی را بردارید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

• درب را تا نیمه باز کنید تا به هر دو طرف دستگیره دسترسی داشته باشید.

• پیچ‌های نگهدارنده دستگیره قدیمی را با پیچ گوشتی باز کنید. برای برداشتن دستگیره های قدیمی، باید نوع آنها را تعیین کنید. اگر نمی توانید هیچ پیچی را در خارج از دسته مشاهده کنید، به احتمال زیاد توسط صفحه پوشش پوشانده می شود. صفحه روکش برای پنهان کردن اتصالات دستگیره درب برای ظاهری جذاب تر استفاده می شود. با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف خود، بریدگی را در پایه یا کنار دسته پیدا کنید و پیچ گوشتی خود را وارد کنید تا صفحه را با دقت جدا کنید. برخی از روکش های دستگیره در را می توان با چرخاندن به سادگی باز کرد.

• با برداشتن صفحه پوشش، پیچ ها را از روی صفحه در هر طرف درب با استفاده از پیچ گوشتی بردارید. این کار را در طرف دیگر درب تکرار کنید و دستگیره‌ها را بیرون بکشید. میله دوک را از اتصال مکانیزم چفت داخل در خارج کنید.

آموزش تعویض دستگیره درب اتاق بدون دردسر

اولین قدم این است که دستگیره‌های قدیمی را بردارید

2. دستگیره‌های جدید را نصب کنید

پس از برداشتن دستگیره‌های قدیمی، می‌توانید دستگیره‌های جدید را نصب کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

• دستگیره‌های جدید را مطابق با دستورالعمل‌های سازنده نصب کنید. صفحه قفل جدید را در محل خود روی چارچوب در قرار دهید. با استفاده از مداد، محل سوراخ های پیچ را علامت بزنید. سپس، با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های چوبی را در سوراخ ها قرار دهید و آنها را محکم کنید.

• پیچ‌های نگهدارنده دستگیره‌های جدید را با پیچ گوشتی محکم کنید.

• پس از برداشتن دستگیره های قدیمی، می توانید صفحات چفت را نصب کنید. صفحات چفت قسمتی از قفل درب هستند که به چارچوب در وصل می شوند. چفت درب یک قطعه فلزی مورب است که به داخل و خارج از یک شکاف کوچک در لبه های داخلی درها حرکت می کند. این شکاف اغلب با استفاده از صفحه ضربه ای مشخص می شود.

چفت درب با استفاده از اهرم دستگیره در کار می کند. هنگامی که دستگیره در را فشار می دهید، چفت حرکت می کند تا به شما اجازه دهد در را باز کنید. هنگامی که در بسته می شود، چفت به یک فرورفتگی مطابق در قاب در قلاب می شود تا آن را بسته نگه دارد.

اندازه گیره مورد نیاز بسته به اندازه دستگیره های درب شما متفاوت است. بنابراین، ممکن است متوجه شوید که دستگیره های درب تعویضی شما نیاز دارد که یک مکانیسم قفل جدید با اندازه متفاوت وارد کنید.

آموزش تعویض دستگیره درب اتاق بدون دردسر

دستگیره‌های جدید را نصب کنید

3. دستگیره‌های جدید را تنظیم کنید

پس از نصب دستگیره‌های جدید، باید آنها را تنظیم کنید تا به درستی کار کنند. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

• دستگیره‌ها را حرکت دهید تا مطمئن شوید که به راحتی باز و بسته می‌شوند.

• اگر دستگیره‌ها به درستی کار نمی‌کنند، پیچ‌های نگهدارنده را کمی سفت یا شل کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز