خبرگزاری کار ایران

با این ترفند کیوی رو یک سال تازه نگه دار

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۴۹۳

میوه کوچک کیوی حاوی گنجینه‌ای از شگفتی‌های غذایی است و از جمله فواید آن می توان به بهبود سلامت گوارش، کمک به درمان سرطان، بهبود بیماری های قلب و عروق و کنترل دیابت اشاره کرد.

کیوی واقعا میوه عجیبی است؛ یک توت چوبین با ظاهری شبیه یک تخم مرغ پُرزدار با طعمی ترش و آبدار که طعمی منحصربه‌فرد و خوشمزه دارد. این میوه منبع غنی ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن حتی از پرتقال هم بیشتر است. میوه کوچک کیوی حاوی گنجینه‌ای از شگفتی‌های غذایی است و از جمله فواید آن می توان به بهبود سلامت گوارش، کمک به درمان سرطان، بهبود بیماری های قلب و عروق و کنترل دیابت اشاره کرد.

بهترین مکان برای نگهداری کیوی

برخلاف بسیاری از میوه ها، کیوی بعد از چیده شدن نیز می تواند به رسیدن ادامه دهد. بنابراین توصیه می شود این میوه را زمانی برداشت کنید که کاملا رسیده باشد. اگر خوش شانس باشید و در هنگام خرید کیوی های کاملا رسیده نصیبتان شود، بهترین مکان برای نگهداری آنها یخچال است. دمای پایین و رطوبت کنترل شده به حفظ کیوی های رسیده کمک می کند. با این حال، نمی توان به مدت زیادی کیوی های رسیده را درون یخچال نگهداری کرد و توصیه می شود که حتما آنها را ظرف چند روز مصرف کنید.

نحوه نگهداری کیوی

1- داخل یخچال

اگر کیوی ها کاملاً رسیده اند، آن ها را درون یک کیسه پلاستیکی سوراخ دار قرار داده و داخل جا میوه ای قرار دهید. از قرار دادن میوه ها و لوازم دیگر بر روی کیوی ها خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به راحتی له و خراب شوند. در چنین شرایطی کیوی رسیده حدود دو هفته دوام می آورد. کیوی های نارس را می توان حدود 4 هفته درون یخچال نگهداری کرد.

با این ترفند کیوی رو یک سال تازه نگه دار

2- دمای اتاق

کیوی میوه ای بسیار نرم و لطیف است و بهتر است در هنگام قرار دادن درون ظرف، آنها را روی هم قرار ندهید و در یک لایه بچینید. با این کار فضایی برای تنفس کیوی ها فراهم خواهید کرد. کیوی ها را درون کیسه های کاغذی مهر و موم شده قرار دهید. این کار مگس هاس میوه را از کیوی ها دور کرده و مانع ورود رطوبت به آنها خواهد شد. اگر کیوی ها سفت هستند و هنوز کاملا نرسیده اند، می توانید آنها را در بیرون از یخچال و در هوای اتاق نگهداری کنید. به منظور رسیدن سریع تر کیوی ها می توانید آنها به همراه یک سیب یا یک موز درون کیسه کاغذی قرار دهید. زیرا گاز اتیلن منتشر شده توسط سیب و موز رسیدن کیوی ها را به طرز قابل توجهی تسریع می کند.

3- انجماد

برای نگهداری طولانی مدت کیوی می توانید از روش انجماد استفاده کنید. ابتدا کیوی های را به ورقه ها و مکعب های کوچک برش دهید و آنها را روی یک سینی سیلیکونی یا روغنی پهن کنید و سینی را به مدت 3 الی 4 ساعت درون فریزر قرار دهید. می توانید کیوی ها را هم با پوست و هم بدون پوست درون فریزر نگهداری کنید. اما کیوی‌های پوست‌کنده پس از آب شدن بافت بهتری دارند. پس از گذشت این مدت کیوی ها منجمد خواهند شد. کیوی های یخ زده را درون یک کیسه زیپ دار قرار داده و داخل فریزر بگذارید. می توانید به مدت یک سال کیوی ها را درون فریزر قرار دهید.

با این ترفند کیوی رو یک سال تازه نگه دار

4- خشک کردن

یکی دیگر از روش های نگهداری طولانی مدت کیوی خشک کردن آن است. برای این کار کافی است کیوی ها را به ورقه های نازک برش دهید و آنها را با حفظ فاصله روی سینی فر پوشانده شده با کاغذ پارچمنت قرار دهید. سپس درجه فر را روی دمای 10 تا 140 درجه فارنهایت گذاشته و کیوی ها را درون فر قرار دهید. زمانی که متوجه شدید ورقه‌های کیوی بافت چرمی پیدا کرده‌اند و تا حدی منعطف شده‌اند، فر را خاموش کرده و سینی را از درون آن خارج کنید. پس از خنک شدن کیوی ها را درون ظروف درب دار پلاستیکی یا شیشه‌ای ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. می توانید از دستگاه میوه خشک کن، نور خورشید و شوفاژ نیز برای خشک کردن کیوی ها استفاده کنید. در صورت بسته بندی و نگهداری صحیح میوه خشک شده منجمد شما تا یک سال دوام می آورد.

با این ترفند کیوی رو یک سال تازه نگه دار

منبع: راهنماتو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز