خبرگزاری کار ایران

کالری خرما خشک بیشتر است یا مضافتی؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۷۶۹

دانستن کالری خرما زمانی مهم میشود چاق یا لاغر کننده بودن خرما ملاک باشد؛ البته کالری خرما خشک با کالری خرما کبکاب یا خاصویی متفاوت است.

به گزارش ایلنا، در مورد کالری خرما، باید ابتدا خشک یا تازه بودن آن مشخص باشد چراکه کالری خرما خشک قطعا با میزان و اندازه کالری خرما رطب و مضافتی متفاوت است. در این  مطالب به بررسی کالری خرما و میزان ورزشی که برای سوزاندن کالری خرما باید انجام دهید، می پردازیم.

کالری هر یک خرما چقدر است؟

برای یک عدد خرمای متوسط و نرمال، 8 گرم وزن تعیین شده است و برای هر یک عدد خرمای 8 گرمی، 20 الی 23 کالری؛ بنابراین یک عدد خرمایی که میخوریم، 23 کالری دارد.

کالری خرما خشک بیشتر است یا مضافتی؟

کالری یک لیوان خرمای بدون هسته

زمانیکه برای تهیه یک معجون یا غذایی که در مواد اولیه اش خرما دارد، از این خوردنی مقوی استفاده می کنید، بایستی کالری آن را با توجه به اندازه مصرفی لحاظ کنید. به عنوان مثال یک لیوان خرمای بدون هسته 502 الی 505 کالری دارد.

کالری خرما خشک

قبل از آنکه بگوییم هر یک عدد خرما خشک چند کالری دارد، بهتر است بگوییم که کالری خرمای خشک از کالری خرمای پیارم یا مضافتی و هر نوع دیگر از خرمای تازه، بیشتر است. در واقع کالری هر 100 گرم خرما خشک، 319 و این میزان برای هر 100 گرم خرمای معمولی 282 است.

ورزش برای سوزاندن کالری خرما

برای سوزاندن کالری هر یک عدد خرما، به اندازه تعیین شده در ادامه، باید ورزش کنید.

با توجه به آنچه خواندید میتوان گفت:

  • برای سوزاندن 100 گرم خرما خشک، باید 1 ساعت و 49 دقیقه پیاده روی

  • برای سوزاندن 100 گرم خرما با هسته، باید 1 ساعت و 24 دقیقه پیاده روی

  • برای سوزاندن 100 گرم خرمای تازه (رطب)، باید 49 دقیقه پیاده روی داشته باشیم.

کالری خرما خشک بیشتر است یا مضافتی؟

خواص و ارزش غذایی خرما

بطور چکیده اگر بخواهیم خواص خرما و ارزش غذایی آن را بگوییم، میتوان گفت خرما یک میوه مغذی است که دارای فیبر، قند طبیعی، پتاسیم، ویتامین‌ها (مانند ویتامین C و B)، مواد معدنی (مانند منیزیم و آهن) و آنتی‌اکسیدان‌هاست.

این میوه می‌تواند به بهبود سیستم گوارش، کاهش کلسترول، افزایش انرژی، و تقویت سلامت قلب کمک کند. همچنین، خرما دارای خواص ضدالتهابی و محافظتی برای سلول‌ها است.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز