خبرگزاری کار ایران

فرزندان‌تان چند ساعت در شب باید بخوابند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۰۴

بچه‌ها چه ساعتی باید بخوابند؟ این یک سوال رایج در بین والدین در سراسر جهان است. این سوال بسته به اینکه از چه کسی آن را می‌پرسید پاسخ‌های متفاوتی دارد، اما بسیاری موافق هستند که بچه‌های کوچک باید در حدود چهار ماهگی به یک روال خواب منظم بپردازند.

به گزارش ایلنا، نوزادان (حداکثر سه ماه): نوزادان معمولا برای مدت کوتاه دو ساعته در طول روز و شب می‌خوابند. از آنجایی که برخی از آنان هنوز به طور مرتب شیر می‌خورند توصیه می‌شود والدین آنان را بین ساعت ۸ شب تا ۱۱ شب آنان را بخوابانند.

چهار تا هشت ماهگی: علاوه بر چرت‌های منظم زمان خواب زودتر می‌تواند به نوزادان کمک کند تا خواب مورد نیاز خود را داشته باشند. بنابراین، توصیه می‌شود آنان را بین ساعت ۵:۳۰ تا ۷:۳۰ بعد از ظهر بخوابانید.

هشت تا ده ماهگی: مشاوران خواب می‌گویند که زمان خواب برای کودکان هشت تا ده ماهه باید حداکثر پنج ساعت بعد از دومین چرت بعد از ظهر باشد.

ده تا پانزده ماهگی: از آنجایی که نوزادان در این سن احتمالا چرت‌های کوتاه تری دارند باید زودتر به رختخواب بروند. زمان پیشنهادی بین ۶:۰۰ تا ۷:۰۰ عصر است.

پانزده ماه تا سه سال: از آنجایی که در این مرحله در طول روز چرت‌های کمتری خواهند داشت توصیه می‌شود ساعت خواب را بین ۶:۰۰ تا ۷:۰۰ عصرحفظ کنید.

سه تا شش سال: توصیه می‌شود بین ساعت ۶:۰۰ تا ۸:۰۰ عصر به رختخواب بروند. وقتی کودکان دیگر چرت نمی‌زنند به یک ساعت خواب اضافی در شب نیاز دارند.

هفت تا دوازده سال: در این سن خواب برای کودکان بسیار مهم است تا آنان پر انرژی باشند و بتوانند در طول روز در مدرسه به درستی کار کنند و تمرکز کنند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند ساعت خواب را بین ۷:۳۰ عصر تا ۹:۰۰ شب تنظیم کنید.

نه تا هجده سالگی: از آنجایی که کودکان در دوران بلوغ به اوایل بزرگسالی می‌رسند ایده آل است که تا ساعت ۱۰:۰۰ شب در رختخواب باشند.

ساعات توصیه شده برای نوزادان، کودکان و نوجوانان

کلینیک سلامت کلیولند این میزان خواب را در برای گروه سنی توصیه می‌کند:

نوزادان (حداکثر سه ماه): ۱۴ تا ۱۷ ساعت

نوزادان (چهار تا یازده ماه): ۱۲ تا ۱۵ ساعت

کودکان نوپا (یک تا دو سال): ۱۱ تا ۱۴ ساعت

کودکان پیش دبستانی (سه تا پنج): ۱۰ تا ۱۳ ساعت

سن مدرسه (شش تا سیزده): ۹ تا ۱۱ ساعت

نوجوانان (چهارده تا هفده سال): ۸ تا ۱۰ ساعت

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز