خبرگزاری کار ایران

دستور پخت نان خانگی محبوب بچه‌ها و بزرگتر‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۵۹۱

نان محلی اگردک یا اگرده جز نان‌های محلی است که در چندین شهر پخت می‌شود و فوق‌العاده لذیذ و خوش طعم است.

به گزارش ایلنا، اگیردک محبوب قزوینی‌هاست؛ یک نان خوشمزه خانگی که خیلی راحت درست می‌شود. اگیردگ انگار میراث خانوادگی ماست.

مواد لازم

یک کیلو شیر

یک کیلو و نیم آرد

یک فنجان زعفران آب شده

۳ قاشق غذاخوری بکینگ‌پودر

یک کیلو شکر

خمیر ترش یک مقدار از نانوایی

طرز تهیه:

برای تهیه ابتدا خمیر آماده‌ای را که از نانوایی تهیه کرده‌ایم با یک قاشق بکینگ‌پودر مخلوط کرده و در ظرف دربسته‌ای قرار داده و در جای گرمی می‌گذاریم تا حجم آن زیاد شود.

برای درست کردن خمیر اصلی ظرف بزرگی را آماده می‌کنیم. خمیری را که قبلا آماده کرده بودیم با دوسوم آرد در ظرفی می‌ریزیم و سپس شیر و شکر و زعفران را با هم مخلوط می‌کنیم و حرارت می‌دهیم تا ولرم شوند و بعد این مخلوط را به آرد اضافه می‌کنیم.

سپس بکینگ پودر باقیمانده را اضافه می‌کنیم و به مدت نیم ساعت خمیر را ورز می‌دهیم، سه ساعت می‌گذاریم در جای گرم بماند. بعد از آماده شدن خمیر را به شکل دایره‌های کوچک درست کرده و با وردنه پهن می‌کنیم و به شکل دلخواه برش می‌دهیم یا قالب می‌زنیم. مرحله پایانی هم سرخ کردن این تکه‌ها در روغن است.

منبع: همشهری آنلاین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز