خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه شربت گلاب خانگی با 3 طعم مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۰۵۰

اگه دنبال یک نوشیدنی خوشمزه و مفید برای رفع تشنگی و عطش در فصل تابستان هستید حتما “شربت گلاب” را امتحان کنید.

به گزارش ایلنا، شربت گلاب یکی از نوشیدنی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که مانند شربت لیمو ، شربت خاکشیر و شربت تخم شربتی برای رفع عطش در فصل گرما بسیار مناسب می باشد و دارای خاصیت نشاط آوری می باشد پس با ماهمراه باشید تا طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه و مفید را به شما آموزش دهیم.

روش اول

طرز تهیه شربت گلاب خانگی با 3 طعم مختلف

مواد لازم براش شربت گلاب و زعفران:

گلاب :یک پیمانه

زعفران آسیاب شده :1 و 1/2 ق چ

هل سفید :5 عدد

شکر :یک پیمانه سر خالی

عرق بیدمشک در صورت تمایل :1 پیمانه

آب :دو لیتر

طرز تهیه شربت گلاب زعفرانی :

مرحله اول:

برای درست کردن گلاب زعفرانی ابتدا زعفران را داخل هاون ریخته و با دسته هاون آن را خوب بکوبید تا کاملا پودر شود، سپس نصف استکان آب جوش روی زعفران بریزید و درب ظرف را ببندید.

مرحله دوم:

زعفران را برای نیم ساعت روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا دم بکشد و رنگ بگیرد. در این میان آب ، شکر، هل و گلاب را در ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

مرحله سوم:

بعد از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد شعله را کم کنید تا با حرارت ملایم ریز جوش بزند و غلیظ شود.

بعد از اینکه شربت به غلظت دلخواهتان رسید زعفران دم کرده و عرق بیدمشک را اضافه کرده اجازه دهید تا شربت برای چند دقیقه دیگر دیگر بجوشد.

مرحله چهارم:

بعد از 10 تا 15 دقیقه که شربت بخوبی غلیظ شد شعله را خاموش کرده و دانه های هل را از آن خارج کنید. اجازه دهید تا شربت از حرارت بیافتد سپس آن را در یک بطری مناسب بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.

هر بار به مقدار دلخواه از شربت را با مقداری آب مخلوط کرده و چند قطعه یخ داخل آن بیاندازید و سرو نمایید.


روش دوم

طرز تهیه شربت گلاب خانگی با 3 طعم مختلف

مواد لازم برای شربت گلاب مجلسی:

گلاب :یک سوم پیمانه

آب جوش :دو سوم پیمانه

نشاسته :1 ق غ

عسل :به مقدار دلخواه

طرز تهیه شربت گلاب مجلسی:

مرحله اول:

برای تهیه شربت گلاب ابتدا آب را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در این میان یک قاشق غذاخوری نشاسته را با یک سوم پیمانه گلاب مخلوطکرده و هم بزنید تا کاملا حل شود.

مرحله دوم:

بعد از اینکه آب به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و مخلوط نشاسته را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه یک تا دو قاشق بسته به ذائقه خودتان عسل را به شربت افزوده و هم بزنید تا حل شود.

شربت آماده است آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از اینکه شربت خنک شد آن را داخل لیوان بریزید و با افزوده چند قطعه یخ سرو نمایید.


روش سوم

طرز تهیه شربت گلاب خانگی با 3 طعم مختلف

مواد لازم برای شربت گلاب ساده :

گلاب:یک فنجان

آب:یک فنجان

شکر :6 فنجان

رنگ خوراکی یا زعفران:به مقدار دلخواه

طرز تهیه شربت گلاب ساده:

مرحله اول:

برای درست کردن شربت گلاب ساده ابتدا آب، شکر و گلاب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. در این مرحله شعله را کم کرده و اجازه دهید تا شربت با شعله ملایم بجوشد و به غلظت برسد.

مرحله دوم:

بعد از اینکه شربت به غلظت دلخواهتان رسید آن را از روی حرارت بردارید و رنگ خوراکی یا زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم:

شربت برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس آن را در یک تنگ ریخته و روی آن به مقدار لازم آب بریزید. در صورت تمایل چند قطره آب لیموی تازه به شربت اضافه کرده و چند قطعه یخ بریزید و خنک سرو نمایید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز