خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه شربت ترخون برای برطرف کردن رفع عطش

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۷۱

شربت ترخون جزو متفاوت‌ترین شربت‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید. ترخون به دلیل عطر و بوی دلنشینی که دارد، جزو سبزیجاتی است که طرفداران زیادی دارد و معمولا هم برای خوش عطر کردن غذا از آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، شربت ترخون جزو متفاوت‌ترین شربت‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید. ترخون به دلیل عطر و بوی دلنشینی که دارد، جزو سبزیجاتی است که طرفداران زیادی دارد و معمولا هم برای خوش عطر کردن غذا از آن استفاده می‌شود. حالا اما با اضافه کردن این سبزی به شربت، می‌توانید یک نوشیدنی ضد عطش و خوشمزه درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. در این مطلب سراغ آموزش مرحله به مرحله تهیه شربت ترخون خواهیم رفت.

مواد لازم برای تهیه شربت ترخون:

ترخون

۳ تا ۴ شاخه (ترجیحا از ترخون تازه استفاده کنید)

شکر

⅕ لیوان

آب

⅕ لیوان

طرز تهیه شربت ترخون مرحله به مرحله

برای داشتن یک شربت ترخون خوشمزه طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول؛ آب و شکر را بجوشانید

ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم؛ اضافه کردن ترخون

بعد از این که چند دقیقه آب به همراه شکر جوشید و شکر به خوبی در آب حل شد، ترخون را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا حدود ۲ الی ۳ دقیقه جوش بخورد.

مرحله سوم؛ آماده کردن ترکیب نهایی

بعد از این که ترکیب به خوبی جوشید، آن را خاموش کنید و زمان دهید تا به مدت ۱ ساعت خنک شود. بعد از این که خنک شد، می‌توانید مایع را از یک صافی رد کنید تا تفاله‌های ترخون از شربت خارج شوند و مایع ظاهر بهتری پیدا کند.

طرز تهیه شربت ترخون برای برطرف کردن رفع عطش

شربت ترخون را می‌توانید به مدت ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید. برای آناده کردن یک لیوان شربت ترخون، مقداری از شربت غلیظ در لیوان بریزید و باقی را با آب خنک پر کنید.

منبع: آکالا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز