خبرگزاری کار ایران

دلایل سردرد با بوی عطر

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۶۹

اگر مانند بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی هستید، هنگامی که بوی موادی مانند شمع، صابون، مواد شوینده لباسشویی و حتی برخی دستمال‌ها را استشمام می‌کنید، ممکن است عطسه، سرفه، آبریزش یا خارش بینی به سرغ‌تان بیاید. سردرد و بثورات نیز از عوارض آلرژی به عطر محسوب می‌شود که بروز آن‌ها دور از ذهن نیست.

به گزارش ایلنا، برای برخی افراد، این علائم ناشی از واکنش آلرژیک به عطرهاست، به این معنی که سیستم ایمنی آن‌ها بیش از حد به بوی عطر واکنش نشان می‌دهد. اما برای دیگران، عوارض آلرژیک به این دلیل بروز می‌یابد که رایحه عطر به طور مستقیم مجاری تنفسی آن‌ها را تحریک می‌کند

 

از عطرها فاصله بگیرید

پزشک‌ها نمی‌توانند صرفا به دلیل واکنش آلرژیک به یک عطر آزمایش برای افراد تجویز کنند، بنابراین شما باید کمی از شم کارآگاهی استفاده کنید تا بفهمید چه بویی باعث بروز علائم آلرژیک در شما می‌شود. به زمان‌هایی که به نظر می‌رسد آلرژی اوج می‌گیرد توجه کنید و از خود بپرسید آیا آن موقع در نزدیکی شما بوی تند عطر به مشام می‌رسید؟

هنگامی که ایده‌ای درباره منشا بویی که باعث ایجاد آلرژی شما می‌شود به دست آوردید، از آن فاصله یگیرید و ببینید آیا علائم شما بهتر می شود یا خیر.

چند راه دیگر را نیز امتحان کنید:

کالاهایی بدون اسانس یا عطر بخرید. البته به خاطر داشته باشید که برخی از محصولات دارای «رایحه طبیعی» نیز ممکن است هنوز حاوی مواد شیمیایی باشند که باعث واکنش آلرژیک می‌شوند.

از خرید هر چیزی که روی آن برچسب «عطر» ذکر شده است خودداری کنید. حتی چیزهایی که بو ندارند ممکن است از عطرها برای پنهان کردن بوهای شیمیایی استفاده کنند.

از اطرافیان‌تان بخواهید که از عطر یا ادکلن قوی استفاده نکنند. البته ممکن است در محل کار مشکل باشد، برای رعایت ادب در محیط کار و پرهیز از تنش می‌توانید میز خود را جابه جا کنید یا از یک پنکه کوچک استفاده کنید.

از پاک کننده‌های طبیعی استفاده کنید. اگر خودتان با موادی مانند جوش شیرین یا سرکه سفید پاک کننده درست کنید، به راحتی می‌توانید از خرید مواد شوینده دارای اسانس و مملو از مواد شیمیایی پیشگیری کنید.

از پزشک خود در مورد داروهای کنترل علائم بپرسید. برخی از افراد با داروهای ضد احتقان یا اسپری‌های بینی استروئیدی تسکین می‌یابند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز