خبرگزاری کار ایران

یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌های دنیا بدون گوشت تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۸۲۲

غذاهای ایرانی از لذت و آوازه خوبی در طعم، مزه، اشتها آوری، رنگ و شکل دارند، اما بین غذاهای یاد شده غذاهای گیلانی جایگاه ویژه‌ای دارند زیرا نمی از انواع خورش‌های گیلانی بدون گوشت تهیه می شوند که نمونه بارز آنها باقلا قاتق است.

به گزارش ایلنا، باقلا قاتق خورش خوشمزه اما بدون گوشتی است که هم‌وطنان شمالی ما ابداع کرده‌اند. خیلی‌ها در بین غذاهای شمالی باقلا قاتق را بیش‌تر دوست دارند. باقلا قاتق گرچه گوشت ندارد، اما به خاطر وجود تخم‌مرغ، تمام پروتئین لازم بدن شما را تامین می‌کند.

مواد لازم:

- ۳۰۰ گرم باقلا (یا لوبیا) رشتی، پوست گرفته

- دو قاشق سوپ‌خوری شوید خشک

- یک حبه سیر کوبیده یا ریز شده

- دو قاشق سوپ‌خوری روغن مایع

- سه عدد تخم‌مرغ

- کمی نمک، فلفل و زردچوبه

طرز تهیه:

روغن را در ظرف مناسبی داغ کنید. سیر و شوید را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

زردچوبه را اضافه کنید و سپس باقلا را اضافه کنید.

هم بزنید تا باقالی‌ها هم به روغن آغشته شوند. اگر باقلا یا لوبیا رشتی شما پوست گرفته نیست، باید آن را از یک شب قبل در آب خیس کنید تا پوست آن جدا شود و سپس یکی یکی پوست بگیرید. مقداری آب روی باقلا بریزید، طوری که فقط کمی بیشتر از مقدار آب موردنظرتان برای خورش آماده باشد، چون این نوع باقلا خیلی زود می‌پزد.

نمک و فلفل خورش را اضافه کنید و در ظرف بگذارید تا بجوشد و باقلا بپزد. دقت کنید باقلا بیش از اندازه نجوشد تا شکل خود را از دست ندهد و به اصطلاح خمیر نشود. به محض آن که باقلا به اندازه کافی پخت، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و در خورش بیندازید.

در ظرف را بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها در خورش بپزند و سفت شوند. خورش آماده سرو است، آن را با برنج نوش جان کنید.

گفتنی است اگر شوید خشک ندارید می توانید با مقداری شوید تر به پختن این غذا اقدام کنید. ابتدا باید شوید تر را خوب ساتوری کنید و هنگام تف دادن آن را به لوبیا اضافه کنید . شوید تازه هم طعم بهتری به غذایتان می‌دهد و هم آن را خوش رنگ‌تر می کند.

منبع: همشهری آنلاین

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز