خبرگزاری کار ایران

تمیز کردن کیف چرم سفید با روش های موثر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۳۴۸

کیف و کفش چرم توسط افراد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما تمیز کردن کیف و کفش سفیدچرمی کمی دشوار است و باید از روش های مناسب برای تمیز کردن استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، کیف چرم معمولا توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند و خانم ها علاقه زیادی دارند تا از آن استفاده کنند. رنگ سفید چرم نیز جذابیت زیادی به کیف می دهد اما متاسفانه تمیز کردن آن کار سختی است و نیاز به دقت بالا دارد. حال اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که کیف چرم سفیدی دارید و نیاز به تمیز کردن دارد، در این قسمت با ماه همراه شوید.

روش اول :یک روتین تمیز کردن داشته باشید

1. یک بار در هفته با پارچه روی کیف را دستمال بکشید : حتی اگر کیف شما بسیار تمیز هم مانده، باز هم این کار را انجام دهید تا آلودگی و گرد و غبار سطحی روی آن از بین برود و دستمال را کمی آغشته به آب گرم و شوینده ملایم کنید.

2. بعد از مرطوب کردن سطح کیف، سریعا آن را خشک کنید: مطمئن باشید که هیچ گونه خیسی و یا آبی روی سطح کیف شما به جا نمانده باشد. از دستمال کاغذی برای خشک کردن استفاده نکنید و یک پارچه خشک و لطیف دیگر کنار دستتان داشته باشید و برای خشک کردن کیف، از آن استفاده کنید.

3. به آرامی و لطافت با کیف برخورد کنید : چرم نباید در معرض عملکرد خشن قرار بگیرد. پس جهت حرکت دستمال را در یک سمت و با ملایمت و لطافت قرار دهید.

4. از سفید کننده، سرکه و شامپو بچه برای شستن چرم سفید استفاده نکنید : این محصولات دارای موادی هستند که به چرم آسیب وارد کرده و آن را خشک می کنند.

روش دوم :لکه ها را از بین ببرید

1. لکه ها را در همان لحظه ای که روی کیف می ریزند، پاک کنید : هرچقدر که دیرتر اقدام به پاک کردن لکه ها کنید، کارتان سخت تر می شود. اگر همان لحظه اقدام کنید، می توانید با یک دستمال خشک هم لکه ها را از بین ببرید.

2. از پولیش های مخصوص چرم برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید : این کار برای از بین بردن لکه های جوهر موثر است. این پولیش ها را می توانید به راحتی از کفش فروشی ها تهیه کنید.

3. روی لکه های روغنی و چرب، پودر بچه بریزید : اگر لکه ای که روی کیف شما ریخته است، چرب و روغنی می باشد، می توانید کمی پودر بچه روی کیف بریزید و روز بعد روی آن را فرچه بکشید و با دستمال خشک، پاکسازی نهایی را انجام دهید و اگر این روش کارساز نبود، روز بعد دوباره آن را تکرار کنید. اگر لکه هنوز باقی مانده بود، به صورت تخصصی اقدام به پاک کردن آن کنید. هرگز از آب برای از بین بردن لکه های چرب استفاده نکنید.

4. از پاک کننده های چرم برای لکه های اصلی و زیاد استفاده کنید : این پاک کننده ها در اکثر فروشگاه ها در دسترس هستند و نیاز به هیچ محصول اضافه تری ندارند و فقط کافی است که مقداری از آن را روی کیف خود اسپری کنید و بعد با دستمال روی آن را بکشید. 

 روش سوم :از کیف خود به خوبی مراقبت کنید

1. زمانی که لوسیون یا کرم به دستتان زده اید، بیش از حد کیف را لمس نکنید. زیرا چرم به سرعت لکه های چربی و روغن را به خود جذب می کند.

2. کیف چرم خود را در یک کیسه در بسته قرار دهید : این کار باعث می شود که گرد و غبار اضافی روی چرم ننشیند و نیازی به تمیز کردن تخصصی آن نداشته باشید.

3. کیف خود را در معرض نور مستقینم خورشید قرار ندهید : اشعه خورشید به شدت به سطح چرم آسیب وارد می کند و از طرفی باید مطمئن باشید که کیف شما در یک محیط بدون رطوبت قرار بگیرد اما اشعه مستقیم خورشید نیز به آن نتابد. اگر چاره ای جز قرار دادن جلوی آفتاب نداشتید، روی آن روزنامه یا پارچه ای بیاندازید تا شکل اصلی چرم از بین نرود.

4. هر چند ماه یک بار به آن نرم کننده چرم بزنید : اول از همه روی کیف خود یک دستمال تمیز و خشک بکشید تا آلودگی و گرد و غبار را از بین ببرید و سپس کمی نرم کننده به سطح آن بزنید تا رطوبت کافی را ببخشید که این روش از شکنندگی چرم جلوگیری می کند و براقیت و نو بودن آن را بالا می برد.

تکنیک تمیز کردن لکه های رایج روی کیف چرمی سفید

برای تمیز کردن لکه های خودکار پنبه ای آغشته به الکل سفید را روی لکه خودکار بکشید تا لکه ی روی کیف چرمی سفید به راحتی رفع شود، بعد از انجام این روش کیف قسمت آغشته به الکل روی کیف را با سشوار به آرامی خشک کنید.

برای تمیز کردن لکه چربی روی کیف سفید چرمی کافیست مقداری آرد ذرت روی آن ریخته و با مسواک به مدت 10 دقیقه خوب بمالید تا تمیز شود.

برای رفع لکه های سیاه روی کیف تان کافیست از مخلوط آب اکسیژنه و بوراکس استفاده کنید. این مخلوط را با استفاده از گوش پاک کن روی لکه ها بمالید و پس از 5 دقیقه با یک پارچه یا اسفنج تمیز کنید.

روشی مناسب برای از بین بردن آلودگی های کفش چرم سفید

مرحله 1: اول از همه با یک دستمال تمیز آلودگی ها و گرد و غبار را از بین ببرید.

مرحله 2: یک دستمال را با کمی آب مرطوب کنید و به آرامی روی کفش بکشید.

مرحله 3 : مقدار کمی خمیردندان غیر ژلی یا صابون مایع ملایم را روی نواحی کثیف کفش بزنید.

مرحله 4: یک خمیردندان را به آب آغشته کنید و به آرامی روی کفش اسکراب کرده تا لکه ها و آلودگی ها را از بین ببرید.

مرحله 5 : دوباره یک دستمال را به آب تمیز آغشته کنید و ادامه صابون و خمیر دندان را با آن از بین ببرید.

مرحله 6: کفش را با یک حوله تمیز خشک کنید و یا اجازه دهید که در معرض هوای آزاد قرار بگیرد و کامل خشک شود.

مرحله 7: از محافظ چرم به مقدار کم روی پارچه بزنید و آن را به کفش چرم خود اعمال کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز