خبرگزاری کار ایران

۲ روش حرفه ای و معجزه آسا برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۷۲

در این مقاله ما بهترین و ساده‌ترین روش‌های برای تمیز کردن سینک آشپزخانه را به شما آموزش می‌دهیم. اگر می‌خواهید سینک و شیرآلات آشپزخانه شما بدون لک و درخشان باشند با ما همراه باشید.

به گزارش ایلنا، یک سینک درخشان، تمیز، بدون حضور آثار لک آب یا مواد دیگر در آشپزخانه بسیار مهم است. ما در این قسمت ظروف خود، میوه‌ها و بسیاری چیزهای دیگر که می‌خواهیم برای خوردن استفاده کنیم می‌شوییم. تمیز و درخشان بودن چالشی است که بسیاری اوقات هرچقدر تلاش می‌کنیم با شستن و ریختن مواد پاک‌کننده آن را اجرایی کنیم باز هم نتیجه کار رضایت‌بخش نیست. در این مقاله ما بهترین و ساده‌ترین روش‌های برای تمیز کردن سینک آشپزخانه را به شما آموزش می‌دهیم. اگر می‌خواهید سینک و شیرآلات آشپزخانه شما بدون لک و درخشان باشند با ما در این مقاله همراه باشید.

سینک ظرفشویی جزو پراستفاده‌ترین بخش‌های هر خانه است. به صورت روزانه و حتی شاید به صورت لحظه‌ای از آن استفاده می‌کنیم و انواع مختلفی از مواد غذایی را به آن وارد می‌کنیم. به همین دلیل هم هست که شاید بد نباشد سینک ظرفشویی را جزو آلوده‌ترین نقاط هر خانه هم بدانیم. مواد غذایی مانده در سینک ظرفشویی به مرور زمان و در صورتی که سینک به طور مرتب تمیز نشود، باعث ایجاد باکتری‎‌هایی می‌شود که عامل بسیاری بیماری‌ها در بدن ما خواهند بود. به همین دلیل هم بسیار اهمیت دارد که به طور منظم و پیوسته، سینک ظرفشویی به خوبی تمیز شود.

تمیز کردن سینک ظرفشویی روش‌های مختلفی دارند که همه آن‌ها به حفظ بهداشت، نظم و زیبایی منزل کمک می‌کنند. در این مطلب  به سراغ ۲ روش حرفه‌ای برای تمیز کردن سینک ظرفشویی می‌رویم و آن‌ها را شرح مراحل اجرا، آموزش می‌دهیم.

بهترین روش برای تمیز و درخشان کردن سینک آشپزخانه با مواد طبیعی

کیفیت آب‌های شهری معمولا به‌گونه‌ای است که اگر شما سینک را با هر ماده‌ای بشویید در نهایت لکه‌های سفید‌رنگی روی سینک برجای می‌ماند. دو محلول جادویی وجود دارد که می‌توانید با آن به‌ راحتی سینک خود را جلادهید . پیشنهاد می‌کنیم در یک قوطی شیشه‌شور یکی از این دو محلول را تهیه کنید و در کمد زیر سینک خود قرار دهید. هر بار پس از شست‌و‌شو کافی است محلول را اسپری کنید و با پارچه‌ای خشک روی سین بکشید تا هم درخشان شود و هم ضدعفونی.

۱- سرکه سفید و آب

محلولی تهیه کنید که ۶۰ درصد آن سرکه سفید و ۴۰ دصد آن آب باشد به همین سادگی! وقتی این محلول را روی محیط سینک می‌کشید با پارچه خشکی آن را تمیز کنید. حاصل کار یک سینک درخشان و ضدعفونی شده است. حتی اگر برای شیرآلات استیل از این روش استفاده کنید بهتر از هر ماده صنعتی شیر را درخشان و پاکیزه می‌کند. 

اگر می‌خواهید حاصل کار شما بهتر شود مثلا برای شیرآلات ۱۰ دقیقه زمان دهید تا محلول روی آن‌ها بماند بعد با پارچه خشک آن‌را پاک کنید.

۲- جوش شیرین و نمک

یک فنجان نمک و یک فنجان جوش شیرین را با یک لیتر آب مخلوط کنید. این محلول نیز برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سینک و شیرآلات استیل بسیار کارآمد است. حاصل کار یک سینک و شیرآلات درخشان است.

تمیز کردن سینک استیل

برای تمیز کردن سینک استیل نیاز به وسیله خاصی ندارید و همین که یک مایع ظرفشویی و یک اسفنج یا اسکاچ نرم در اختیار داشته باشید کافی است. نکته مهم در تمیز کردن سینک استیل، تداوم است. اگر هر باری که غذا درست می‌کنید و ظرف‌ها را در سینک می‌شویید مدتی زمان بگذارید و با همین روش سینک را تمیز کنید، ظاهر بهتر و تمیزتری از سینک خواهید داشت.

مرحله اول: پاکیزه کردن محیط

ابتدا هر چیزی که در سینک قرار دارد را بشویید. در این روش هیچ چیزی نباید در سینک یا اطراف آن باشد. هر مانعی که به نظرتان می‌رسد ممکن است از تمیزی بیشتر جلوگیری کند را بردارید و در مکانی دیگر قرار دهید.

مرحله دوم: شستن همه جای سینک استیل

با استفاده از آب گرم، مایع ظرفشویی و یه اسفنج نرم، همه جای سینک را بشویید. می‌توانید تا نزدیکی سطح کابینت‌های اطراف هم برید و روی شیر را هم بشویید. همانطور که گفتیم، نکته مهم تداوم است و اگر هر باری که از سینک استفاده می‌کنید، با این روش برای تمیز کردن سینک استیل با مایع ظرفشویی پیش بروید، زحمت کم‌تری برای تمیز کردن خواهید داشت.

مرحله سوم: شستن با آب جوش

در حین انجام مرحله اول و دوم، بگذارید آب جوش بیاید و زمانی که همه جای سینک را خوب شستید، آب جوش را به آرامی به داخل لوله فاضلاب سینک بریزید. توجه کنید که این کار باید آرام انجام شود تا آسیبی به لوله وارد نشود. سپس باقی بخش‌های سینک که هنوز کف دارند را با آب ولرم بشویید و پاک کنید.

مرحله چهارم: استفاده از محلول جوش شیرین و آبلیمو

۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را با ¼ فنجان آبلیمو ترکیب کنید. این محلول را روی سطح سینک بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی سطح باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی است. به همین دلیل می‌توانید از آن برای پاک کردن نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است استفاده کنید.

تمیز کردن سینک سرامیکی

تمیز کردن سینک سرامیکی نسبت به سینک استیل کمی ساده‌تر است. البته در این بخش هم نیاز به استمرار وجود دارد و بهتر است هر باری که از سینک استفاده طولانی می‌کنید، آن را به خوبی بشویید و پاکیزه نگه دارید در ادمه یک روش مناسب برای تمیز کردن سینک سرامیکی را بررسی می‌کنیم.

۲ روش حرفه ای و معجزه آسا برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

مرحله اول: پاکیزه کردن محیط

قبل از این که تمیز کردن سینک را شروع کنید، بهتر است با آب ولرم و صابون سینک را بشویید و محیط برای پاک کردن نهایی آماده کنید. این کار باعث می‌شود انرژی بیشتری برای پاک کردن لکه‌هایی که سخت پاک می‌شوند داشته باشید و از مواد کم‌تری استفاده کنید.

مرحله دوم: شستن سطح با سرکه

تمام سطح را با محلول رقیق شده سرکه اسپری کنید. حدود ۱۵ دقیقه زمان دهید تا سرکه لکه‌بری را انجام دهد. هر چه مدت زمان بیشتری زمان بدهید، لکه‌های بیشتری با استفاده از سرکه از بین می‌روند. در ادامه سینک را با آب ولرم بشویید. اگر همچنان لکه‌ای باقی مانده است، آن را یک اسفنج نرم به آرامی بسابید تا پاک شود.

مرحله سوم: پوشاندن سطح با جوش شیرین

روی سطح سینک سرامیکی جوش شیرین بپاشید. با یک اسفنج نم‌دار، سطح را به آرامی بسابید و پاک کنید. با این کار، جوش شیرین حالتی شبیه به فوم پیدا می‌کند و به مرور، باعث برق افتادن سینک سرامیکی می‌شود. در نهایت سینک را با آب ولرم بشویید.

مرحله چهارم: ترکیب نمک و آبلیمو برای تمیز کردن نهایی

مقداری نمک روی لکه‌های باقی مانده بریزیدی و به آن مقدار کمی آبلیمو اضافه کنید. با یک دستمال یا اسفنج تمیز، روی لکه‌ها را پاک کنید. در این مرحله مهم است به این نکته توجه کنید که نمک می‌تواند باعث خش افتادن روی سرامیک شود. پس بهتر است دستمال یا اسفنج را بسیار آرام روی سینک بکشید که باعث خرابی نشود.

همانطور که گفتیم، تداوم در تمیز کردن سینک بسیار اهمیت دارد. هر چقدر که بیشتر و به مرتب‌تر سینک را تمیز کنید، زمان و انرژی کم‌تری برای تمیز کردن عمیق آن اختصاص خواهید داد. روش‌هایی که بررسی کردیم، روش‌هایی ارزان و کم‌هزینه برای تمیز کردن سینک هستند و بدون نیاز به خرید مواد شوینده می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: اکالا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز