خبرگزاری کار ایران

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۶۱

قبل از هر چیزی باید بدانید که بهترین مواد شوینده برای شستشوی آسان و سریع مبلمان موادی هستند که بدون آسیب به پارچه مبل، ظاهری تمیز و درخشان به مبل شما ببخشند.

آیا می‌دانید بهترین مایع برای شستن مبل چیست؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که بهترین مواد شوینده برای شستشوی آسان و سریع مبلمان موادی هستند که بدون آسیب به پارچه مبل، ظاهری تمیز و درخشان به مبل شما ببخشند. شاید در ظاهر پیدا کردن بهترین محلول خانگی تمیز کننده مبل سخت به نظر برسد یا فکر کنید شستن مبل کاری نیست که بتوان در خانه انجام داد، اما حقیقت این است که اگر از شوینده مناسبی برای تمیز کردن مبلمان استفاده کنید، این کار بسیار ساده و مؤثر خواهد بود. پس اگر در فکر شستشوی مبلمان در منزل هستید، در این مقاله می‌توانید با آموزش شستشوی مبل با بهترین مواد شوینده در منزل بدون دستگاه آشنا شوید.

بهترین مایع برای شستن مبل

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

اگر به دنبال بهترین مایع برای شستن مبل‌های خودتان هستید، بهتر است ابتدا مواد طبیعی و شوینده‌های ملایم را انتخاب کنید و در صورتی که رنگ مبلمان شما تیره شده و نیاز به تمیز کردن بیشتری دارد، به سراغ تمیزکننده‌های قوی بروید. در ادامه می‌توانید با بهترین مایع شوینده برای شستن مبل آشنا شوید.

۱- صابون مایع، بهترین مایع برای شستن مبل

«صابون مایع» بهترین مایع برای شستن مبل در خانه است که می‌تواند لکه‌ها و آلودگی‌ها را از سطح مبل تمیز کنید. برای این کار باید در یک ظرف مقداری صابون مایع را با آب گرم ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج نرم مبل را تمیز کنید.

۲- الکل سفید و نمک یک شوینده مؤثر برای تمیز کردن لکه‌های مبل

برای شستشوی مبلمان در منزل می‌توانید از ترکیب الکل سفید و نمک استفاده کنید. الکل لکه‌هایی مثل رنگ و جوهر را به راحتی از سطح پارچه تمیز می‌کند و زمانی که با نمک ترکیب شود، به یک تمیزکننده فوق‌العاده تبدیل می‌شود. برای درست کردن این محلول خانگی تمیزکننده مبل باید مقداری نمک را با الکل ترکیب کنید.

سپس با یک ابر یا اسفنج آغشته به این ترکیب، مبل را تمیز کنید. می‌توانید نمک را به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- سرکه سفید، بهترین مایع شوینده برای شستن مبل

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

«سرکه سفید» یک ماده فوق‌العاده مؤثر برای از بین بردن لکه چای و از بین بردن آلودگی‌های روی مبل است. برای این کار باید یک ابر را به سرکه آغشته کنید و سپس سطح مبل را با آن تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن مبل با سرکه به‌هیچ‌عنوان نباید آن را به صورت مستقیم روی مبل بریزید.

 

می‌توانید انواع سرکه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۴- شستن مبل با پودر لباسشویی

برای ساختن محلول خانگی تمیز کننده مبل می‌توانید از ترکیب پودر لباسشویی و آب گرم استفاده کنید. برای این کار باید ۱ قاشق پودر لباسشویی را با ۲ لیوان آب ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج تمیز یا ابر آغشته به این ترکیب، مبل‌ها را تمیز کنید.

بعد از اتمام شستشو یک دستمال مرطوب تمیز روی مبل بکشید تا کف از سطح پارچه تمیز شود. در نهایت با دستمال کاغذی یک دور دیگر سطح مبل را پاک کنید تا رطوبت اضافی جذب شود.

۵- شستن مبل با مایع ظرفشویی

«مایع ظرفشویی» شویندگی ملایمی دارد و به بافت پارچه آسیب کمتری وارد می‌کند. از طرف دیگر از جمله کاربردهای مایع ظرفشویی این است که یکی از بهترین شوینده‌ها برای از بین بردن لکه چربی و غذا از روی پارچه است.

برای این کار باید مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید تا رقیق شود. سپس یک ابر را به این ترکیب آغشته کنید و با آن مبل‌ها را تمیز کنید. حتماً بعد از اتمام کار سطح مبل را با یک پارچه نمناک پاک کنید و اجازه دهید مبل برای ۱ روز کامل خشک شود.

۶- شستن مبل با شامپو فرش

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

بسیاری از افراد برای تمیز کردن مبل از شامپو فرش استفاده می‌کنند. اگر روش استفاده صحیح از شامپو فرش را بلد باشید شامپو فرش قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و از آنجایی که استفاده از آن ساده است، گزینه مناسبی برای تمیز کردن مبل‌های پارچه‌ای و شستن مبل سفید محسوب می‌شود.

برای این کار باید مقداری شامپو فرش را با آب ترکیب کنید. سپس مواد را هم بزنید تا شامپو کف کند. حال مقداری از کف ایجاد شده را بردارید و یا یک ابر مبل‌ها را تمیز کنید. در نهایت یک ابر نمناک روی مبل بکشید و اجازه دهید مبل شما کاملاً خشک شود.

۷- اسپری تمیزکننده فرش و مبل؛ بهترین محلول شستشوی مبل در منزل

اگر روی مبلتان لکه‌های تیره رنگ ایجاد شده و ظاهر آن بسیار کثیف به نظر می‌رسد، بهترین مایع برای شستشوی مبلمان شما استفاده از اسپری‌های تمیزکننده فرش و مبل است. برای این کار باید مقداری از پاک‌کننده مبل و فرش را روی مبل اسپری کنید. سپس با یک پارچه تمیز یا ابر شروع به پاک کردن لکه‌ها کنید.

نکاتی مهم برای شستشوی مبل با بهترین شوینده

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

قبل از انتخاب بهترین مایع شوینده برای شستن مبل بهتر است ابتدا جنس مبلمان خود را بررسی کنید. تا زمانی که مطمئن نیستید یک شوینده برای تمیز کردن مبل شما مناسب است یا خیر از آن استفاده نکنید.

همیشه قبل از استفاده از هر نوع شوینده و تمیزکننده‌ای، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پارچه مبلی امتحان کنید و در صورتی که مشکلی ایجاد نشد، برای تمیز کردن کل مبلمان از آن استفاده نمایید. در ادامه می‌توانید با نکاتی مهم برای شستشوی مبل با بهترین شوینده آشنا شوید.

۱- ابتدا مطمئن شوید که پارچه مبلی شما قابل شستشو است

قبل از انتخاب بهترین مایع برای شستن مبل و شروع شستشوی مبلمان منزل باید مطمئن شوید که جنس پارچه مبلی شما چیست و چطور باید شسته شود. روی برخی از مبل‌ها علائم اختصاری خاصی مشخص شده است که نشان می‌دهد پارچه مبلی باید چطور تمیز شود.

در صورتی که نمی‌دانید جنس پارچه مبلی شما چیست و چطور باید تمیز شود، بهتر است حتماً با یک فرد متخصص مشورت کنید و یا از شرکت تولیدکننده مبل درخواست کنید تا شما را راهنمایی کند. سپس می‌توانید با خیال راحت بهترین مواد شوینده مناسب مبل خودتان را تهیه کنید. در ادامه می‌توانید با علائم اختصاری مربوط به شستشوی مبل آشنا شوید.

  • W: این علامت نشان می‌دهد که می‌توانید برای تمیز کردن مبل از انواع پاک‌کننده‌های بر پایه آب استفاده کنید.

  • W/S: این علامت یعنی تمیز کردن مبل شما با استفاده از پاک‌کننده‌هایی بر پایه آب و یا مواد شیمیایی بلامانع است.

  • S: این علامت نشان می‌دهد که برای شستن مبل می‌توانید تنها از مواد شیمیایی استفاده کنید.

  • X: این علامت نشان می‌دهد که برای تمیز کردن مبل تنها باید از برس کشیدن استفاده کنید.

۲- حتماً مبل‌ها را جارو بزنید و موها را جمع کنید

بعد از این که مطمئن شدید، مبلمان شما قابل شستشو است یا خیر، باید با کمک جاروبرقی سطح مبل و درزهای آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که این کار قبل از شستن مبل اهمیت زیادی دارد و موجب تمیز شدن گرد و خاک و ذرات درشت از درزهای بین مبل می‌شود. برای تمیز کردن مو و کرک باید از غلتک‌های پرزگیر استفاده کنید.

۳- مبل را با شوینده مناسب تمیز کنید

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

در این مرحله باید مبل را با استفاده از شوینده مناسب آن تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ‌گاه شوینده را به صورت مستقیم روی مبل نریزید. بهتر است آن را روی پارچه یا ابر بریزید و بعد با آن مبل را تمیز کنید.

برای این که مطمئن شوید شوینده موردنظر به بافت مبل آسیب وارد نمی‌کند، بهتر است ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پشت مبل امتحان کنید و بعد برای تمام بخش‌های مبل استفاده کنید.

۴- مبل‌ها را بعد از شستشو خشک کنید

 

بهترین روش های شستن مبل رنگی و سفید در خانه

بعد از شستن مبل یک پارچه تمیز مایکروفایبر مرطوب پاک کنید. برای جذب رطوبت اضافی می‌توانید چند عدد دستمال کاغذی روی مبل قرار دهید تا آب را به خود جذب کند. سپس تا یک روز کامل از نشستن روی مبل‌ها اجتناب کنید.

به خاطر داشته باشید که نشستن روی مبل مرطوب موجب ایجاد لکه‌های تیره روی مبل می‌شود.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز