خبرگزاری کار ایران

گیاهان آپارتمانی مقاوم با نگهداری آسان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۰۰۶

برای نگهداری گل و گیاه در خانه نیازی به داشتن فضای باز و بزرگ نیست می توانید از انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم و بادوام که به آبیاری و نور کمی نیاز دارند استفاده کنید.

به گزارش ایلنا، گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی که دارند در برابر شرایطی مثل کم نوری، آبیاری های نامنظم و با فاصله زیاد و رطوبت کم برخی اقلیم ها به خوبی مقاومت کرده و با اکثر مشکلاتی که در فضاهای بسته آپارتمانی وجود دارد، کنار می آیند.

فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا کمک کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای بزرگ نیاز دارید، اما در حقیقت اینطور نیست.

درست مثل خانه های ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و اندازه وجود دارند. اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی می کنند، نیاز به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن ها مناسب تر است. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچکترین خانه ها هم وجود دارد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم با نگهداری آسان

گیاهان آپارتمانی مقاوم و با دوام کدامند؟

ویژگی های ایده آل برای گیاهان آپارتمانی:

یک کلمه خردمندانه برای ساکنان آپارتمان ها:

فقط به سمت IKEA و هر نوع گیاهی که تصورش را می کنید، نروید در عوض، به دقت در نظر بگیرید که این گیاه چقدر بزرگ خواهد شد، چقدر نور نیاز دارد و به چقدر مراقبت نیاز دارد. برای بزرگ ترین شانس موفقیت با بچه گیاه جدیدتان، بهترین انتخاب را انجام دهید. زمانی که به دنبال یک گیاه برای آپارتمان خود میگردید، در این بخش به چند نکته اشاره می کنیم که باید در ذهنتان داشته باشید.

بهترین گیاهان خانگی برای آپارتمان ها چیست؟

  • گیاهان آپارتمانی به مراقبت نسبتاً کمی نیاز دارند، به این معنی که آن ها به مراقبت زیادی از آبیاری و کود نیاز ندارند.

  • گیاهان داخل خانه برای آپارتمان های کوچک، برگ ها و یا شکوفه هایشان را در همه جا رها نمی کنند و آشفتگی ایجاد نمی کنند.

  • گیاهان آپارتمانی عمر طولانی دارند.

  • گیاهان آپارتمانی ، گل هایی با یک عطر سنگین و شدید تولید نمی کنند.

  • گیاهان خانگی برای فضاهای کوچک از نظر نیازهای شان انعطاف پذیر هستند.

  • بهترین گیاهان برای آپارتمان ها به طور معمول کوچک تر هستند، اگرچه گیاهان خانگی به اندازه گیاهان زمینی هم می تواند زیبا باشد.

  • گیاهان آپارتمانی خوب، چشمگیر و منحصر به فرد هستند.

حالا که برخی از ویژگی هایی که بهترین گیاهان آپارتمانی دارند را خواندید ، اجازه دهید به شما تعدادی از گیاهانی را معرفی کنیم که این نیازها را برآورده می کنند.

توجه: اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، قبل از خرید دقت کنید که آیا گیاه سمی است یا خیر.

گیاهان آپارتمانی مقاوم با نگهداری آسان

نکاتی برای انتخاب گیاهان آپارتمانی مقاوم

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و در عین حال زیبا

پتوس:

اول از همه، این گیاه خانگی یک کیفیت پاک کنندگی دارد که می تواند سموم (مثل فرمالدهید) را از مواد در خانه جذب کند (مانند فرش). چقدر تمیز است؟ شاخه هایش به دنبال ساقه هایش می رود و یا آویزان می شود و یا با زدن یک داربست و یا هر شی که از آن پشتیبانی کند، بالا می رود.

چگونه باید از آن مراقبت کنید؟

ساقه های این گیاهان خانگی می تواند 2متر و نیم یا بلندتر شوند، پس وقتی خیلی بلند شدند می توانید آنها را کوتاه کنید تا گیاه شما سالم و مرتب به نظر برسد. می تواند در یک آرایه از نور رشد کند، اما نور کم می تواند باعث چند رنگی برگ هایش شود. بگذارید خاک تا حدی بین آبیاری ها خشک شود. پتوس در دماهای معمولی اتاق به راحتی رشد می کند.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا دمای حدودی 15 تا 25 درجه سلسیوس و مقدار زیادی نور خورشید غیرمستقیم را دوست دارد. همان طور که ممکن است انتظار یک گل آبدار را داشته باشید، این گیاهان خانگی داخلی زمین خشک را ترجیح می دهند، بنابراین از آبیاری مکرر برای بهترین نتیجه خودداری کنید.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

آلوئه ورا دمای حدود 70 درجه و مقدار زیادی نور خورشید دوست دارد. همان طور که ممکن است انتظار یک گل آبدار را داشته باشید، این گیاهان خانگی داخلی زمین خشک را ترجیح می دهند، بنابراین از آبیاری مکرر برای بهترین نتیجه خودداری کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم با نگهداری آسان

آلوئه ورا از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

اسامی گیاهان آپارتمانی مقاوم

گندمی:

این گیاه خانگی غیر معمول به یک اتاق علاقه بصری می بخشند و پس از سال ها محبوبیت از مد نیفتاده اند. گیاه گندمی به انواع مختلفی از گیاهان آویزان می شوند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

گیاه گندمی به خوبی با خاک مرطوب و یا شرایط نوری روشن یا متوسط رشد می کنند.دمای مناسب برای پرورش گیاه گندمی بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. اما این گیاه به مقاومتی که در برابر دما دارد تا دمای 5 درجه را تحمل می کند. دمای زیاد موجب پژمردگی آن می شود . همچنین با تابش نور زیاد ، گیاه گندمی رنگ پریده می شود .

پاپیتال:

زیبایی ماندگاری برای گیاه وجود دارد, و برای یک افکت زیبا, مبلمان را رد می کند. به علاوه, داشتن گیاهی جدید برای خود یا دوستتان با قطع کردن بخشی از ساقه اش آسان است. این گیاه هدیه زیبای برای میزبان می باشد! نه کاملاً فوری. حدود دو هفته طول می کشد تا شروع به رشد کنیم.)

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

پاپیتال از شرایط اتاق مرطوب و دمای اتاق خنک تر, لذت می برد ، همچنین خاک سبکتر وبا موادغذایی بیشتر موجب رشد بهتر این گیاه می شود .

گیاه یشم:

برای کسانی که ظاهر یک گیاه آبدار را دوست دارند, این گیاه با برگ های پرپشت, شاداب و شاخه های جالبش ظاهری زیبا را ارائه می دهد. به آرامی رشد می کند و دارای پتانسیل زیادی برای زندگی است، مثلا از زمانی که بچه های شما به دنیا می آیند تا زمانی که دبیرستان می روند زنده می ماند… حداقل! همچنین در یک گلدان زیبا بسیار عالی به نظر می رسد.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

گیاهان یشم نیاز به آب زیادی ندارند, بنابراین خاک را تا حدی خشک نگه دارید. این گیاه، نور روشن و دمای اتاق معمولی را ترجیح می دهد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم با نگهداری آسان

گیاه یشم گیاه آپارتمانی مقاوم و با دوام

گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست

درخت کائوچو:

این گیاهان در خارج از خانه رشد بسیار راحتی دارند و بسیار بلند می شوند، اما در داخل خانه به 2متر و 40 می رسند. اگر یک گیاه کوچک تر را ترجیح می دهید, درخت کائوچوتان را با هرس کردن ساقه های بلند به شکل درختچه تبدیل کنید. برگ های سبز تیره یک روکش درخشان و زیبا دارند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

اجازه دهید سطح خاک درخت کائوچو در بین آبیاری ها خشک شود. این سیستم در شرایط نوری از متوسط تا روشن و دامنه ای از دماهای اتاق بین27 تا 30 درجه سانتی گراد رشد می کند.رطوبت با و دمای کمتر از 20 درجه موجب بیماری این گیاه می شوند .

دیفنباخیا:

برگ های این گیاه زیبا می تواند تا 30 سانت رشد کند و تن حاره ای برای دکوراسیون داخلی فراهم می کند. کل گیاه می تواند به اندازه یک نقطه کانونی رشد کند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

در دماهای بالاتر از 24 درجه به آبیاری بیشتری نیاز دارد . در دمای 13 تا 18 درجه رشد بهتری خواهد داشت . خاک را به طور مساوی مرطوب نگه دارید و شرایط نور متوسط یا کم را برای بهترین نتیجه فراهم کنید.

گیاه چمچمه ای:

مطمئناً شما این کلبه چوبی را در بسیاری از خانه ها دیده اید, چون دارای شکوفه های سفید و برگ های تیره است و رشد آن آسان است.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه خانگی, رطوبت پایین و همچنین نور کم را دوست دارد و برای اتاق ها با چند پنجره عالی است. این گیاه خاک مرطوب را در سراسر گلدان ترجیح می دهد .

نگهداری گیاهان آپارتمانی مقاوم

سانسیویریا تریفاسکیاتا:

این گیاه برگ های چند رنگی دارد که صاف هستند و کمی رگه های زرد یا سفیدی دارند و چنانچه پیش از این هم در نمناک گفته شد گل های کوچک و سفید دارد که به ندرت شکوفه می دهند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه متناسب با تمام شرایط نوری خوب رشد می کند. هوا باید تا حدی مانند خاک، خشک باشد. هر دمای اتاق معمولی برای رشد آن مناسب است.

فیکوس:

این درخت بسته، برگ های براق برای افزودن شادی به هر فضای سرپوشیده دارد. ساقه آن می تواند به خاطر تاثیر مرتب که دوست داریم بافته شود.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این درخت نور کامل یا حداقل فیلترشده را دوست دارد. بیشتر گونه ها (در این مورد هستند)) چند روز از خاک خشک را در بین آبیاری کامل ترجیح می دهند. دمای اتاق بین سه تا چهار درجه بهترین نتیجه را خواهد داشت.

فیلودندرون قلب شکل:

این یک لنز داخل سالن است که دوست دارد راه خود را به سمت پایین یا قفسه کتاب ها بکشد. برگ های سبز تیره آن به شکلی قلب می آیند که ساقه ها را ملاقات می کنند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

ممکن است یک گیاه ساده در داخل خانه باشد. در طیف وسیعی از شرایط نوری, از پایین تا آفتابی, رشد می کند و نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد. این مرکز به خوبی به دمای اتاق استاندارد نزدیک است. سطح خاک را بین آبیاری خشک کنید.

انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم و بادوام

پیرومیا:

یک مجموعه کامل از فضاهای بسته کوچک با بافت دار, براق و اغلب رنگی که در این رده قرار دارند. برخی از انواع متداول, جذاب و دوست دار طبیعت شامل هندوانه ای , لبه قرمز ، انجیری و چین های کوچک هستند.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه را در دمای 25 درجه سانتی گراد و شرایط نور کم و متوسط نگه داری کنید. سطح خاک باید بین آبیاری خشک شود.

درخت فیدل لیف فیگ:

این درخت دوست داشتنی (واقعا یک گونه از انجیر) برگ های سبز تیره دارد که به نظر می رسد شکل مبهمی از ویولن را شکل می دهد.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

این گیاه نور متوسط دوست دارد. سطح خاک باید کمی بین آبیاری خشک شود. اگر کمی رنگ پریده به نظر برسد, سعی کنید نور محیط را کمی روشن تر کنید.

نخل آرکا:

این گیاه زیبا خانه را بسیار الهام بخش می کند، اگر شما مناطق حاره را دوست دارید و یا فقط سعی دارید نگاهی زیبا به دکوراسیون داخلی خود بیندازید. می تواند برای یک تماس چشمگیر در یک اتاق رشد کند, اما یک گلدان کوچک تر محتوی آن خواهد بود اگر می خواهید کوچک تر بمانید.

چگونه از آن مراقبت کنیم؟

 

نخل آرکا در نور غیر مستقیم به خوبی عمل می کند. خاک را تا حدی خشک نگه دارید, فقط در هفته های متناوب آبیاری کنید.

توصیه های مراقبت از گیاه:

 

  • بارها در نمناک اشاره کرده ایم که یکی از علل شایع مرگ گیاه, آبیاری بیش از حد است. گیاهان شما به آب, نور و گرما نیاز دارند تا زنده بمانند. پس زمانی که به تعطیلات می روید, دوستان سبز خود را فراموش نکنید. مطمئن شوید که کس دیگری می تواند به آنها رسیدگی کند.

  • کمپوست آزاد پیت برای تمام گیاهان داخلی مناسب است.

  • گیاهان متنوع, اغلب به نور بیشتری نسبت به گیاهان سبز نیاز دارند. آن ها را به پنجره نزدیک تر نگاه دارید، تا بتوانند تمام نوری که نیاز دارند را دریافت کنند.

  • گیاهان با تغییر جهت گیری و ساختار برگ ها به آهستگی به محیط اطراف منتقل می شوند.

  • اگر می توانید, سعی کنید آن ها را به اطراف حرکت ندهید, چون ممکن است به راحتی با شما سازگار نباشند.

  • مرتباً گیاهان خود را هرس کنید تا آن ها را متوقف کنید. وقتی شاخ و برگ شاخه های پایین را از دست داده اند, گرفتن آن مشکل است.

  • قدر گیاهان خود را بدانید که آنها استرس را کاهش می دهند.

منبع: نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز