خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۱۵۵

در این مطلب طرز تهیه خوراک جگر مرغ ، یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای محبوب را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش ایلنا، اگر از کسانی هستید که می خواهید در زمان کم یک غذای خوشمزه و مقوی درست کنید، پیشنهاد ما به شما خوراک جگر مرغ است. جگر مرغ حاوی انواع ویتامین‌های خانواده ب، ویتامین ای، ویتامین ث، ویتامین آ است. همچنین مواد معنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، روی، پتاسیم، منیزیم است. بنابراین یکی از غذاهای سالم به حساب می‌آید.

خوراک جگر مرغ یکی از انواع غذاهایی است که علاوه بر پرطرفدار بودن بسیار مقوی است. جگر مرغ نسبت به جگر گوسفند و گاو، سبک تر و قابل هضم تر است اما به نسبت مواد هورمونی و شیمیایی آن بیشتر است که توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نشود. اگر می خواهید خودتان یک خوراک جگر مرغ خوشمزه درست کنید در ادامه با ما باشید.


طرز تهیه خوراک جگر مرغ

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

مواد لازم

  • جگر مرغ یک بسته

  • پیاز درشت ۲ عدد

  • سیب‌ زمینی ۳ عدد

  • رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

  • فلفل دلمه‌ای ۱ عدد (اختیاری)

  • کره به مقدار لازم

  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

در مرحله اول طرز تهیه خوراک جگر مرغ، ابتدا باید جگرها را در آب جوش در حدود ۱۵ دقیقه بپزید. سپس جگرها را آبکش کرده و درون یک ظرف مناسب کنار بگذارید تا آب آن برود.

کره را در ماهیتابه قرار دهید تا آب شود. سپس پیازها را نگینی کرده و به کره اضافه کنید تا سرخ شوند. سپس جگرهای پخته‌شده را به کره و پیاز اضافه کنید و اجازه دهید کمی سرخ شوند.

جگرها را جدا کنید و کنار بگذارید. رب گوجه‌فرنگی را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید سرخ شود. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به رب اضافه کنید. بعد از اینکه رب با ادویه‌ها کمی روی شعله سرخ شد حالا وقت اضافه کردن جگرها به رب است. در صورت تمایل می‌توانید به این ترکیب فلفل دلمه‌ای خردشده نیز اضافه کنید، اما اضافه کردن فلفل دلمه‌ای اختیاری است.

به طور جداگانه سیب‌زمینی‌ها را هم در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها به‌خوبی سرخ شد و جگرها نیز در روغن به طور کامل پخته شدند سیب‌زمینی را به جگر اضافه کنید. حالا خوراک جگر مرغ بی‌نظیر شما آماده سرو کردن است.

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

طرز تهیه جگر مرغ ساده

اگر نمیخواهید که جگر مرغ را به صورت خوراک بپزید می توانید از روشی ساده تر استفاده کنید. در این روش شما تنها به جگر مرغ، پیاز، نمک و فلفل و زردچوبه نیاز دارید. ابتدا پیاز را تفت می دهید تا طلایی شود، سپس ادویه ها یعنی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

در این مرحله جگر مرغ را که به قطعات کوچک برش زده اید به تابه اضافه کرده و اجازه می دهید خوب با مواد سرخ شود. نتیجه این روش ساده یک جگر مرغ سرخ شده بسیار خوشمزه و طعم دار است. آن را با نان گرم سرو کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

نکات مهم پخت

  1. در صورت تمایل مقدار بیشتری رب استفاده کنید.

  2. در صورت تمایل می توانید رب و سیب زمینی را حذف کنید و مطابق دستور دوم یک خوراک ساده و خوشمزه درست کنید.

  3. بهتر است جگرها کمی آبدار باشند. پس در زمان سرخ شدن نگذارید زیادی خشک شوند.

  4. در صورت تمایل می توانید از سبزیجات خرد شده نیز برای طعم دادن به خوراکتان استفاده کنید.

منبع: تاپ کوکینگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز